• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69326
+
-

نظارت مستمر بر کیفیت آب آشامیدنی اصفهان

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر سلامت آب شرب اصفهان گفت: کیفیت و سلامت آب شرب و بهداشتی برای مردم خط قرمز ماست.

به گزارش مهر، «ناصر اکبری» با تاکید بر سلامت آب شرب اصفهان اظهار کرد: در فصل تابستان در پیک مصرف و با افزایش دما، بیش از ۱۵ هزار لیتر در ثانیه آب شرب برای رفع نیاز مشترکین در ۵۶ شهر در استان لازم است، در حالی‌که نهایت ظرفیت تأمین تصفیه‌خانه آب اصفهان حدود ۱۰ هزار و۳۰۰ لیتر در ثانیه است، بنابراین برای رفع این کمبود منابع زیرزمینی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.
وی افزود: حدود ۱۵ درصد آب شرب مشترکین در استان از طریق منابع زیرزمینی و ۸۵ درصد دیگر به‌وسیله تنها سامانه آب‌رسانی اصفهان بزرگ تأمین می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: میزان املاح موجود در منابع زیرزمینی در استان اصفهان متفاوت است، بنابراین طعم و مزه آب هم با توجه به املاح موجود در آب کمی تغییر می‌کند اما در این آنچه مسلم است سلامت و بهداشت آب شرب در استان مورد تأیید مراکز ذی‌صلاح است.
اکبری با بیان این‌که خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان کیفیت آب است عنوان کرد: همه‌روزه در فاصله زمانی کم و با دقت بسیار زیاد قبل از این‌که آب در شبکه میان مردم توزیع شود، توسط کارکنان واحد کیفی شرکت آب و فاضلاب مورد بررسی و نظارت دقیق قرار می‌گیرد تا از ورود هرگونه آلودگی به شبکه توزیع جلوگیری شود و به بهترین نحو ممکن گندزدایی ‌شود.

وی با اشاره به نظارت شبکه بهداشت بر کیفیت آب شرب استان گفت: به شکل مستمر مسئولان در مرکز بهداشت محیط استان با آزمایش‌های گوناگون کیفیت آب شرب را مورد بررسی قرار می‌دهند و پس از تأیید، آب در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد. معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به نقل از مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان مبنی بر تغییر مزه آب گفت: تغییر مزه به دلیل تغییر EC و سختی آب با توجه به اضافه شدن منابع زیرزمینی به آب طرح اصفهان بزرگ است، ضمن این‌که باید توجه داشت ذائقه شهروندان به آب طرح عادت کرده است. این در حالی‌ است که هم‌اکنون کیفیت آب اصفهان به لحاظ بهداشت و سلامت مورد تأیید مرکز بهداشت اصفهان است.
وی با بیان این‌که در حال حاضر علی‌رغم وجود آب کافی پشت سد زاینده‌رود امکان آب‌رسانی به شهر اصفهان به اندازه کافی وجود ندارد، ادامه داد: به همین دلیل و ناکافی بودن تأمین آب از تصفیه خانه بابا شیخ‌علی بخشی از آب مصرفی اصفهان از محل چاه‌های تأمین می‌شود.

اکبری با اشاره به اظهارات «حسین صفاری»، مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان مبنی بر این‌که کیفیت و سلامت آب هر چاهی که قرار است وارد مدار آب‌رسانی شهر اصفهان شود توسط مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تأیید می‌رسد، افزود: آب تمام چاه‌هایی که وارد مدار آب‌رسانی به اصفهان می‌شود کلرزنی شده، از نظر بهداشتی سالم و عاری از هرگونه آلودگی میکروبی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید