• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69313
+
-

جیره غذایی محیط‌بانان در شبانه‌روز فقط ۷۳ هزار ریال است

اخبار شمال
جیره غذایی محیط‌بانان در شبانه‌روز فقط ۷۳ هزار ریال است

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست مازندران پایین بودن حقوق و مزایای محیط‌بانان را از مشکلات این قشر بیان کرد و گفت: جیره غذایی یک محیط‌بان در شبانه‌روز فقط ۷۳ هزار ریال و ناچیز است.«حسینعلی ابراهیمی کارنامی» در گفت‌و‌گو با مهر در خصوص مشکلات و دغدغه‌های محیط‌بانان گفت: محیط‌بانی یک شغل کاملا تخصصی است اما در طول این سال‌ها متاسفانه حمایت‌های قانونی مناسبی از محیط‌بانان نشده و آنها با وجود انجام ماموریت‌های سخت و طاقت‌فرسا با مشکلات زیادی مواجهند.

وی افزود: بیش از ۴۸ ساعت محیط‌بانان در پاسگاه‌ها بوده و فقط ۲۴ ساعت در محل زندگیشان حضور دارند. بنابراین باید حدود ۲۱۶ ساعت در ماه اضافه کار دریافت کنند، اما دریافتی آنان حداکثر ۳۰ ساعت است. این از جمله خواسته‌های محیط‌بانان از سازمان حفاظت محیط‌زیست است. این سازمان با سازمان برنامه و بودجه در این خصوص به تفاهم رسیده تا انگیزه بیشتری برای محیط‌بانان ایجاد کند.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست مازندران در پاسخ به این سوال که چه قوانین حمایتی برای محیط‌بانان در درگیری با شکارچیان غیر مجاز وجود دارد، تصریح کرد: مشکلات حقوقی محیط‌بانان با تصویب قانون حل می‌شود، چراکه آنان اگر بخواهند وظایف خود از جمله حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش را انجام دهند، ممکن است میان شکارچیان و آنان درگیری ایجاد شود. 

اگر طرفین در این درگیری کشته شوند، چوب دو سر سوخته می‌شوند.وی گفت: محیط‌بانان در بسیاری مواقع هنگام رویارویی با شکارچیان غیر مجاز ممکن است زخمی شده یا فوت کنند. متاسفانه به دلیل خلأ‌های قانونی اگر در درگیری با شکارچی غیر مجازی که اسلحه دارند، محیط‌بان شلیک کرده و شکارچی کشته شود، به جرم قتل زندانی می‌شود و ممکن است حتی اعدام شود.این مسئول به جیره‌های غذایی این سبزپوشان بی‌ادعا اشاره کرد و افزود: کسی که به عنوان محیط‌بان در حال انجام وظیفه است نباید دغدغه معیشت داشته باشد. محیط‌بانان جهادگونه کار می‌کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید