• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69308
+
-

تحویل 189هزار اظهارنامه مالیاتی در مازندران

 بر اساس آخرین اعلام اداره کل امور مالیاتی مازندران، ۱۸۹ هزار و۴۸۰ فقره اظهارنامه مالیاتی از سوی بنگاه‌های اقتصادی خرد و کلان استان برای سال مالیاتی که گذشت در استان تکمیل و تحویل این نهاد شد.

به گزارش ایرنا، سال مالیاتی که هفته پیش اظهارنامه مالیات آن در کشور جمع‌آوری شد مربوط به سال ۹۷ است.
مدیر کل امور مالیاتی مازندران در این باره گفت: از این میزان ۱۰ هزار و ۵۹۰ فقره اظهارنامه مربوط به اشخاص حقوقی اعم از شرکت‌ها و کارخانه‌ها بود.

«علی اکبر حمزه‌ای» بیان کرد: رقم مالی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی 1264 میلیارد ریال بود که نسبت به سال گذشته رشد 5 درصدی را ثبت کرد.وی افزود: از مجموع اظهارنامه‌های مالیاتی امسال ۱۶۲ هزار و ۳۵۵ مورد مربوط به مشاغل بود که نسبت به سال مالی ۹۶ رشد 5 درصدی داشت.

به گفته این مسئول، ۹۴ هزار اظهارنامه مالیاتی مشاغل مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات مستقیم بوده و مقطوع است و باقی اظهارنامه‌ها ممکن است تغییر کند.حمزه‌ای اظهارنامه مالیاتی املاک را نیز مشمول مالیات خوداظهاری عنوان کرد و گفت: ۱۵ هزار و ۵۳۵ مورد اظهارنامه مالیات بر املاک نیز به امور مالیاتی استان تحویل داده شد که نسبت به سال گذشته رشد ۲ درصدی داشت.مدیر کل امور مالیاتی مازندران درباره رقم ریالی اظهارنامه مالیات بر املاک بیان کرد: هنوز میزان ریالی آن محاسبه نشده است.


به کسی اجازه فرار از مالیات نمی‌دهیم

این مسئول با بیان این‌که سیاست نظام و دولت حرکت به سوی اقتصاد پایدار مبتنی بر مالیات است، اظهار کرد: به هیچ کسی در مازندران اجازه فرار از مالیات نمی‌دهیم.حمزه‌ای با بیان این‌که بدهکاران و فراریان مالیاتی را شناسایی کرده‌ایم، افزود: شاید دریافت مالیات از این افراد زمان‌بر باشد اما از آنها خواهیم گرفت و تمام راه‌های فرار را بر آنها می‌بندیم. وی به فرار مالیاتی بیش از 3 هزار میلیارد تومانی در مازندران اشاره کرد و گفت: تمامی حساب‌های بانکی و فعالیت‌های اقتصادی فراریان مالیاتی بررسی شده است. به گفته این مسئول اغلب فرار مالیاتی استان مربوط به مالیات بر ثروت و سرمایه در بانک است. این افراد شناسایی شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید