• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69302
+
-

اهواز میزبان رقابت‌های شطرنج آزاد کشور شد

این مسابقات از 22 مرداد به مدت 4 روز در باشگاه پاییز برگزار خواهد شد

رئیس هیات شطرنج خوزستان از برگزاری رقابت‌های شطرنج آزاد کشور به میزبانی شهرستان اهواز خبر داد. «عبدالامیر خطیب‌زاده» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: رقابت‌های شطرنج آزاد کشور از سه‌شنبه ۲۲ مرداد به مدت 4 روز در باشگاه پاییز اهواز برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری این پیکارها در ۲ بخش آقایان و بانوان و به صورت آزاد در تمام رده‌های سنی صورت می‌گیرد. خطیب‌زاده افزود: با توجه به این‌که میزبان رقابت‌ها هستیم، تعداد بیشتری از شطرنج‌بازان خوزستان در این مسابقات حضور دارند و از شانس بالایی برای کسب عنوان‌های اول تا سوم برخوردار هستند.

این مسئول با بیان این‌که دغدغه اصلی ما حضور پرقدرت در المپیاد استعدادهای برتر کشور است، گفت: از خوزستان ۲ تیم در بخش پسران و دختران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند که برای اعزام آنها به بودجه نیاز داریم. مسابقات پسران در رشت و مسابقات دختران از 2 تا 8 شهریور امسال در همدان برگزار می‌شود.

رئیس هیات شطرنج خوزستان ادامه داد: در رده پایه شطرنج‌بازان خوبی داریم که سرآمد آنها «سینا موحد» ۱۰ ساله است و اگر به همین روال فعالیت خود را ادامه دهد، در آینده نه‌چندان دور به جایگاه استادبزرگ شطرنج ایران ارتقا پیدا می‌کند.

وی گفت: خوزستان در سال ۹۷ برای نخستین بار جزو استان‌های مطرح کشور در زمینه شطرنج بود و در ارزیابی عملکرد سالانه پس از تهران، گیلان و مازندران در رده چهارم قرار گرفت. خطیب‌زاده اظهار کرد: زمانی شطرنج استان در رده بیستم کشور بود، اما با اقداماتی که صورت گرفت، در چند سال اخیر همواره جزو 5 استان برتر کشور بوده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید