• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69278
+
-

رونق اشتغال در استان با اجرای 7 طرح

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اسناد خزانه به این استان جذب شد.

 به گزارش ایسنا، «حسین کلانتری» در سومین نشست شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه استان افزود:‌ ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اسناد خزانه به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص داده شد که با همت دستگاه‌های متولی قبل از موعد مقرر جذب شد. 

وی اظهار کرد: از مجموع این اعتبارات ۲۳۰ میلیارد تومان آن در یک ماه گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شد. استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید از همه‌ ظرفیت‌ها برای توسعه‌ پایدار در استان استفاده کرد و جذب مابقی اعتبارات اسناد خزانه توسط مدیران قابل‌تقدیر است. 

کلانتری با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان برای انجام گرفتن مطالعات تصریح کرد: این‌که طرح‌های مطالعاتی به سایر استان‌ها و مراکز عملی ارسال شود پذیرفته نیست، چراکه در دانشگاه یاسوج ۹۰۰ استاد عضو هیات علمی فعالند که تعدادی از آنان از چهره‌های علمی هستند.

 وی پیوند صنعت با دانشگاه را ضروری دانست و ادامه داد: غیر از مطالعات موارد خاص که می‌توان با دعوت از سایر کارشناسان به استان فرایند آن را انجام داد، باید با بهره‌گیری از ظرفیت علمی استان و تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه به توسعه‌ صنعتی استان کمک کرد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به واگذاری اراضی برای اجرای طرح‌های اقتصادی عنوان کرد: باید تمام فرایند تحویل این اراضی یا تغییر کاربری به تایید کارگروه‌های مربوطه برسد. وی از مدیران دستگاه‌های متولی توسعه اقتصادی استان خواست با حمایت از این طرح‌ها فرصت‌های ذی‌قیمت اقتصادی را در استان فراهم کنند. 

«حسن نوروزی» رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با تشریح آیین‌نامه‌ جدید شورای برنامه‌‌ریزی گفت: بر مبنای مصوبات اخیر هیات وزیران برای چابک‌سازی شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه‌ استان‌ها تعداد کارگروه‌های ذیل این شورا از ۱۲ کارگروه به ۴ کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری، فرهنگی و خانواده، زیربنایی توسعه‌ روستایی عشایری و آمایش و شورای آموزش پژوهش و فناوری کاهش یافت.

 وی همچنین به مصوبه‌ الحاق ۷ روستای پیرامونی شهر یاسوج از جمله بلهزار و مادوان اشاره و اظهار کرد: با بازنگری در طرح‌های هادی در این روستا‌ها موافقت شد. 

نوروزی توسعه‌ اقتصادی استان را اولویت مهم دولت دانست و تصریح کرد: شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه‌ استان با اجرای ۷ طرح اقتصادی اشتغال‌زا در 2 حوزه‌ نیرو و گردشگری موافقت کرد. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین در ضرب‌الاجلی شش‌ماهه به سرمایه‌گذارانی که متقاضی اجرای طرح‌های مختلف با استفاده از تغییر کاربری اراضی یا منابع ملی هستند خواست اقدام به عملیاتی کردن طرح‌های پیشنهادشده کنند و در غیر این صورت، تمام امتیاز‌های داده‌شده لغو خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید