• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69248
+
-

طرح‌های فرهنگی هرمزگان اعتبار می‌گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر ۲ روزه به استان هرمزگان، ضمن حضور در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، بندرکنگ و رودان، در آیین‌های بهره‌برداری از چند طرح فرهنگی شرکت کرد. 

 به گزارش ایرنا،«سیدعباس صالحی» گفت: تفاهم‌نامه‌ای به ارزش ۵۰۱ میلیارد ریال با استاندار امضا شد که ۳۰۰ میلیارد ریال آن برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری استان پیش‌بینی شده است. 

وی در جمع خبرنگاران افزود: تعهدات این تفاهم‌نامه ۵۰۱ میلیارد ریالی 2 ساله است و بخشی از موارد آن نیز غیرمالی است. 

وی تفاهم‌نامه با استاندار هرمزگان را سیزدهمین تفاهم‌نامه استانی اعلام و اضافه کرد: ارزش مالی ۱۲تفاهم‌نامه پیشین ۸ هزار میلیارد ریال است. 

صالحی ادامه داد: مبلغ در نظر گرفته شده برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی استان، غیر از اعتبار مربوط به تالار فرهنگی و کتابخانه مرکزی بندرعباس است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌ها، تکمیل و تجهیز ۴۲ فرهنگسرای روستایی و ایجاد ۱۰ نگارخانه و ۱۰ تماشاخانه (پلاتو) در شهرهای مختلف به عنوان دیگر بندهای این تفاهم‌نامه نام برد. 

صالحی همچنین از پیش‌بینی بندهایی در بخش‌های فرهنگی و ادبی، هنری، قرآنی و سینمایی در تفاهم‌نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار هرمزگان خبر داد. 

تجلیل از تعدادی از هنرمندان پیشکسوت و دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در شهرهای مختلف از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هرمزگان بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید