• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 8 مرداد 1398
کد مطلب : 69212
+
-

اتوبوس‌های نو به کرج می‌رسند

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرج: با جذب اعتبار 300 میلیارد تومانی فروش اوراق مشارکت 160 تا 170 اتوبوس جدید به خطوط کرج اضافه می‌شود

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: با جذب اعتبار 300 میلیارد تومانی فروش اوراق مشارکت بین 160 تا 170 اتوبوس جدید به خطوط کرج اضافه می‌شود.
«مجید استادکاظمی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شورای شهر کرج لایحه فروش 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت (صکوک) برای خرید چند دستگاه اتوبوس نو را به تصویب رسانده است.
وی ادامه داد: مکاتبات فروش اوراق مشارکت با دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده و پیگیر مطالعات توجیهی این طرح هستیم و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته این اعتبار در نیمه دوم امسال جذب خواهد شد.

این مسئول توضیح داد: با جذب این اعتبار، با توجه به قیمت‌های فعلی بازار امکان خرید 160 تا 170 دستگاه اتوبوس جدید فراهم می‌شود که این امر می‌تواند بخشی از نیاز فعلی ناوگان را حل کند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت مناسب‌سازی اتوبوس‌های درون‌شهری برای استفاده معلولان افزود: اتوبوس‌هایی که قبلا خریداری شده از نظر فنی امکان مناسب‌سازی برای معلولان را ندارند.
استادکاظمی تصریح کرد: ولی اتوبوس‌های جدید از جمله 30 دستگاه اسکانیایی که سال گذشته خریداری شده، رمپ ویژه معلولان دارد و معلولان می‌توانند با کمک راننده از اتوبوس سوار و پیاده شوند.

رئیس سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: خدمات‌دهی به معلولان جزو استانداردهای مورد توجه شهرداری در خرید اتوبوس‌های نو است، چون همه شهروندان حق دارند به طور یکسان و بدون مشکل از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی استفاده کنند.
وی با بیان این‌که سرفاصله مطلوب برای سوار شدن به اتوبوس 10 دقیقه است، اظهار کرد: با خرید اتوبوس‌های جدید، زمان انتظار شهروندان در ایستگاه‌های اتوبوس تا حد زیادی کاهش می‌یابد و انتظار می‌رود این سرفاصله به 15 دقیقه برسد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید