• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 6 مرداد 1398
کد مطلب : 68663
+
-

نمین و اردبیل به منطقه آزاد الحاق می‌شوند

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین: مرکز استان با داشتن 700 هزار نفر جمعیت برای الحاق به منطقه آزاد مغفول مانده است

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با مجوزی که از دولت گرفتیم قرار است بخشی از اردبیل و نمین به محدوده منطقه آزاد تجاری الحاق شوند که به زودی در مجلس این الحاق تصویب خواهد شد. به گزارش ایسنا «رضا کریمی» با بیان این‌که منطقه آزاد تجاری به عنوان یکی از مطالبات مردم استان مطرح است، اظهار کرد: در حالی که در گذشته محدوده این منطقه آزاد تجاری گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد تعریف شده بود و مرکز استان با داشتن 700 هزار نفر جمعیت مغفول مانده بود، قرار است قسمتی از اردبیل و نمین نیز به این محدوده الحاق شود. 

کریمی بیان کرد: هرچند این امر در مرحله اول مصوب نشد اما از اردیبهشت‌ماه امسال با پیگیری‌های مکرری که از طریق هیات دولت انجام شد و پس از بررسی این موضوع در کمیسیون اقتصادی، قرار است اردبیل و نمین نیز به این محدوده اضافه شوند. کریمی به توسعه سامانه آبیاری مدرن در استان اشاره کرد و افزود: در کنار ارتقای جایگاه استان در این بخش دولت تا 85 درصد از کشاورزان را در اجرای آبیاری مدرن حمایت می‌کند. فعالان این بخش در سال‌های اخیر در تولید محصولات مختلف کشاورزی با مشکلات زیادی در برداشت و فروش تضمینی روبه‌رو نبوده‌اند. 

وی در مورد تامین قیر رایگان برای آسفالت راه‌های روستایی اظهار کرد: در این زمینه 25 میلیارد تومان سهم استان بود که با تهاتر انجام‌شده با کارخانه‌های آسفالت زمینه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی فراهم شده است. نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به انتقال آب به دشت اردبیل و ضرورت تامین آب شرب شهروندان در این منطقه پرجمعیت، بیان کرد: انتقال آب ارس به اردبیل در مرحله نهایی مطالعه است که امیدواریم با تامین اعتبار این انتقال انجام شود؛ در کنار آن انتقال آب قزل اوزن با احداث سد پیرتقی یکی دیگر از اولویت‌های مسئولان در تامین آب دشت اردبیل است.

این مسئول از نهایی شدن طراحی و نقشه احداث تونل دوم اردبیل – آستارا خبر داد و گفت: از شهریور عملیات احداث این تونل آغاز خواهد شد تا زمینه چهار خطه شدن این مسیر به‌ویژه گردنه حیران فراهم آید. علاوه بر احداث تونل دوم نمین – آستارا اعتبار خوب ملی برای اجرایی شدن چهارخطه نیر – سراب و اردبیل – سرچم نیز اخذ شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید