• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67291
+
-

«فرخشهر» به دنبال نامزدی پایتخت کتاب

مسئول کتابخانه‌های عمومی فرخشهر چهارمحال و بختیاری گفت: این شهر به دنبال کسب عنوان پایتخت کتاب ایران در سال‌های آتی است.
به گزارش ایرنا، «فرزانه جعفری» در دومین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش فرخشهر افزود: هم‌اینک آموزش رشته‌های شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، قصه‌گویی، شطرنج، نقد کتاب، نمایشنامه‌خوانی، فعالیت‌های هنری و مهارت‌آموزی به‌صورت رایگان به اعضای کتابخانه‌های عمومی بخش فرخشهر ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: تمامی مسئولان بخش فرخشهر و شهرستان شهرکرد برای معرفی فرخشهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران قول همکاری داده‌اند و اعضای کتابخانه‌های عمومی این بخش در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تلاش و حضور مستمر و ویژه‌ای داشتند.
مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرخشهر نیز اظهار کرد: هم‌اینک رشته‌هایی مانند تئاتر و مجری‌گری به صورت تخصصی به کودکان و نوجوانان این بخش آموزش داده می‌شود.

«لیلا جعفری» افزود: در این دوره‌ها، آموزش‌های مورد نیاز به صورت تخصصی به کودکان و نوجوانان ارائه و زمینه برندسازی رشته‌های مختلف هنری در بخش فرخشهر فراهم می‌شود.
مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این اداره کل از ایجاد بخش استان‌شناسی در کتابخانه عمومی فرخشهر حمایت می‌کند.

«وحید رئیسی دهکردی» تاکید کرد: در این راستا بخشی از اقلام تبلیغاتی مانند کتاب، نقشه گردشگری، لوح فشرده، نرم‌افزار گردشگری، صنایع‌دستی و سایر نیازهای مرتبط با استان‌شناسی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به کتابخانه عمومی فرخشهر اختصاص می‌یابد.
وی تصریح کرد: برگزاری فراخوان واگذاری قلعه اسفندیاری فرخشهر به بخش خصوصی با هدف حمایت جدی از بناهای فرهنگی و تاریخی این بخش یکی از مهم‌ترین نمونه‌های این همکاری محسوب می‌شود.

بخشدار فرخشهر نیز گفت: دیوار‌نویسی برخی مدارس بخش با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی در دستور کار قرار گیرد.
«آرش خرمیان» تاکید کرد: هزینه‌های مرتبط با دیوار‌نویسی برخی مدارس فرخ‌شهر با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی برآورد و از سوی آموزش و پرورش و شهرداری این شهر تامین و پرداخت شود.

رئیس شورای اسلامی فرخشهر نیز گفت: مناسب‌سازی معابر کتابخانه‌های عمومی و ساماندهی ورودی آن از مهم‌ترین نیازهای این بخش است.
«محمدرضا سمیع قهفرخی» تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی فرخشهر به منظور رشد شاخص‌های مرتبط با فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این بخش شن، ماسه و بلوک فرش مورد نیاز برای محوطه‌سازی کتابخانه عمومی روستای دستگرد امامزاده از توابع بخش فرخشهر را در اختیار دهیاری این روستا قرار می‌دهد.

شهردار فرخشهر نیز گفت: این شهرداری بخشی از هزینه‌های مرتبط با دیوار‌نویسی برخی مدارس فرخشهر با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی را پرداخت خواهد کرد.
«سید عبدالحسین حسینی» تاکید کرد: شهرداری فرخشهر به منظور رفاه عمومی شهروندان به تهیه و نصب تابلوهای راهنمای کتابخانه‌های عمومی این شهر اقدام می‌کند.
هم‌اینک ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در ۴ کتابخانه عمومی بخش فرخشهر عضویت دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید