• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67282
+
-

بازگشایی حمام شیخ بهایی برای بازدید عموم

در استان اصفهان
بازگشایی حمام شیخ بهایی برای بازدید عموم

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: پروژه مرمت حمام شیخ بهایی در سال جاری به پایان می‌رسد و این حمام پس از سال‌ها مرمت به‌زودی برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود. «فریدون الله‌یاری» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این‌که حمام شیخ بهایی میراث دوران صفویه است و بیش از دو دهه از ثبت ملی آن می‌گذرد، اظهار کرد: حمام شیخ بهایی معروف‌ترین حمام شهر اصفهان، توسط شیخ بهایی در عهد شاه عباس طراحی و ساخته شده است. وی افزود: با وجود پیشنهادهایی از بخش خصوصی در ارتباط با مرمت این حمام تاریخی، پس از رایزنی‌های متعدد در کشور و استان اصفهان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان متولی مرمت و بازسازی آن شد. الله‌یاری با بیان این‌که کارگاه‌های متعدد برای مرمت در این حمام تاریخی در طول سال‌های گذشته برپا شده، اظهار کرد: مرمت و بازسازی حمام شیخ بهایی پس از سال‌ها رو به پایان است و در سال جاری برای بازدید عموم بازگشایی می‌شود.


دلیل طولانی شدن مرمت 

وی با تاکید بر این‌که دلیل طولانی شدن مرمت این حمام، تغییرات زیاد در ساختمان آن توسط مالکان در طول سال‌های گذشته بوده است، ادامه داد: با توجه به خاص بودن حمام شیخ بهایی درصدد هستیم تا کاربری‌های متناسب با شخصیت شیخ بهایی در این حمام برپا شود و با تأمین اعتبار، امیدواریم این پروژه در سال جاری به بهره‌برداری برسد.


 آشنایی با تاریخ عهد صفویه در حمام شیخ بهایی

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان تاکید کرد: پس از اتمام کارگاه‌های مرمتی پروژه درِ حمام به روی علاقه‌مندان گشوده می‌شود تا با بازدید از این مکان با ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی اصفهان و ایران در عهد صفویه بیش از گذشته آشنا شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید