• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67280
+
-

دلایل افزایش پشه در شاهدیه

مدیرکل محیط‌زیست استان یزد گفت: علاوه بر راکد ماندن پساب تصفیه‌خانه، تخلیه پساب‌های غیرمجاز معضل پشه را افزایش داده است.

«نیره پورملایی» در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: بررسی کیفی پساب تصفیه‌خانه بر عهده محیط ‌زیست است و این پایش هر ۱۵ روز یکبار انجام می‌شود.
وی با اشاره به مشکلاتی از قبیل بوی تعفن و ازدیاد پشه‌ها که مردم شاهدیه به دلیل فعالیت تصفیه‌خانه فاضلاب متحمل می‌شوند، افزود: این معضل فقط مربوط به پساب تصفیه‌خانه نیست و مسائل دیگری نیز در این امر دخیل است.

مدیرکل محیط‌ زیست استان یزد عنوان کرد: پساب حاصل از تصفیه فاضلاب تنها یکی از عوامل وجود بو و پشه در منطقه است اما عوامل دیگری نیز در این زمینه دخالت دارد.
پورملایی خاطرنشان کرد: البته نمی‌توان منبع دقیق تولید بو و پشه را مشخص کرد اما یکی از این عوامل، پساب‌های غیرمجازی است که اطراف تصفیه‌خانه تخلیه می‌شود.

وی تصریح کرد: این پساب‌ها صنعتی است و می‌تواند عامل تولید پشه باشد اما متاسفانه اکنون تمام توجه‌ها به تصفیه‌خانه است و کسی توجهی به این پساب‌ها ندارد.
وی عنوان کرد: این موضوع در جلساتی که برای بررسی مشکلات تصفیه‌خانه برگزار شده، مطرح شده و در دست پیگیری است و امیدواریم با رفع این مشکل بتوانیم به بهبود وضعیت منطقه کمک کنیم.
تصفیه‌خانه فاضلاب یزد و دریاچه پساب این تصفیه‌خانه در بیابان‌های اطراف شاهدیه و زارچ قرار گرفته و استفاده نشدن از پساب و راکد ماندن آن با ایجاد بو و پشه در منطقه، مردم زارچ و شاهدیه را دچار مشکلات بسیاری کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید