• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67227
+
-

9 بنای تاریخی بروجرد در دست مرمت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری بروجرد با اشاره به این‌که حدود ۲۸۰ هکتار از مساحت شهر بروجرد بنای تاریخی است، گفت: مرمت و بهسازی ۹ بنای تاریخی در قالب استحکام‌بخشی، کف‌سازی، احیای بخش‌های آسیب‌دیده و بدنه‌سازی در حال انجام است.

«حجت‌الله یارمحمدی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این بناها شامل مجموعه خانه طباطبایی‌ها، خانه افتخارالاسلام، حمام اشترینان و حمام تاریخی روستای گیجالی است. وی افزود: اجرای پروژه خانه تاریخی حاتمی، ساماندهی راه پل تاریخی قلعه حاتم و مرمت سراهای حافظیه، قیصریه و یوسفیه در بازار بروجرد از سوی ستاد بازآفرینی از دیگر پروژه‌های در حال اجرا هستند.

یارمحمدی گفت: برای اجرای طرح مرمت این بناهای تاریخی 4 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سال ۹۷ هزینه شده است. وی تاکید کرد: مرمت و حفاظت از آثار تاریخی توسط ستاد بازآفرینی با نظارت میراث فرهنگی انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: مرمت بناهای تاریخی کاری مستمر است و بر اساس اولویت بناهای در معرض خطر، عملیات نجات‌بخشی و استحکام آنها انجام می‌شود. وی مجموع آثار تاریخی شناسایی شده شهرستان بروجرد را ۴۰۰ اثر عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۷6 اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده‌اند و مقدمات ثبت ۱۰ بنای تاریخی و ارزشمند دیگر نیز در حال انجام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری بروجرد بیان کرد: تاکنون در بروجرد ۲ میراث معنوی و یک میراث طبیعی نیز ثبت شده است. یارمحمدی افزود: مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی برعهده سازمان میراث فرهنگی است و با اولویت بناهای دارای موقعیت اضطراری، بهسازی و بازسازی می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید