• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67182
+
-

راه‌اندازی اولین پژوهشکده عسل کشور در دانشگاه لرستان

عضو هیات موسس پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان گفت: اولین پژوهشکده عسل کشور و فراورده‎های آن در دانشگاه لرستان راه‎اندازی می‎شود. به گزارش ایسنا «اسدالله عالیخانی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‎های تیم مدیریتی دانشگاه لرستان به‌ویژه دکتر عزیزی، رئیس این دانشگاه، مجوز ایجاد پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان توسط وزارت علوم صادر شده است و به زودی این پژوهشکده راه‎اندازی می‎شود.

وی تاکید کرد: هدف این است که پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان با یک ساختار کاملا علمی و حرفه‎ای بتواند در 3 سطح منطقه‎ای، ملی و بین‌المللی به ارائه خدمات بپردازد. عالیخانی گفت: پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان در زمینه‎ آموزش‎های حرفه‎ای و علمی زنبورداری، انجام آزمایش‎ها و پژوهش‎های مرتبط با موضوع زنبور عسل، کشاورزی ارگانیک، تحقیقات کاربردی در زمینه بیماری‌هایی که با فراورده‎های زنبورداری قابل درمان هستند، گیاهان دارویی و محصولات زنبورداری فعالیت و پذیرش دانشجو خواهد داشت.

وی بیان کرد: پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان  ظرفیت لازم را برای ایجاد دهکده سلامت نیز دارد و در زمینه درمان بیماری‎ها از طریق محصولات دارویی عسل فعالیت خواهد داشت. عضو هیات موسس پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان گفت: ایجاد و راه‎اندازی پژوهشکده عسل به طور حتم باعث رونق تولید عسل و دیگر فراورده‎های زنبور عسل در لرستان خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید