• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 30 تیر 1398
کد مطلب : 67138
+
-

دستگیری سارقان اینترنتی در تربت جام

فرزاد رشتی | خراسان رضوی- خبرنگار:


فرمانده انتظامی شهرستان تربت‌جام با اشاره به دستگیری 6 سارق اینترنتی گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنها توسط فرد یا افرادی ناشناس، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت. با بررسی‌های فنی صورت‌گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد برداشت‌ها در قالب خریدهای اینترنتی، پرداخت قبوض و شارژ تلفن همراه بوده است. سرهنگ «هوشنگ کیانی» بیان کرد: مأموران پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی 6 متهم را که اقدام به برداشت 106 میلیون و 999 هزار ریال از حساب شهروندان کرده بودند در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. 

این مقام انتظامی به کاربران اینترنت در خصوص ورود به درگاه‌های بانکی جعلی هشدار داد و گفت: مجرمان سایبری به‌راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبه‌رو می‌شوند که ادعا دارند اینترنت رایگان، شارژهای ارزان‌قیمت و... می‌فروشند که بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می‌دهد و کاربران در هنگام خرید به‌‌راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می‌دهند. وی به شهروندان توصیه کرد: خریدهای اینترنتی خود را از طریق صفحات و سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند انجام دهید و از سایت‌های فاقد این نشان استفاده نکنید. 

فرمانده انتظامی شهرستان تربت‌جام در ادامه در ارتباط با کشفیات اخیر پلیس شهرستان، از دستگیری 2 سارق حرفه‌ای و کشف 4 دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران انتظامی این فرماندهی حین گشت‌زنی 4 دستگاه موتورسیکلت مسروقه را در نقاط مختلف سطح شهر توقیف کردند. با بررسی‌ها و استعلامات صورت‌گرفته مشخص شد 4 موتورسیکلت مذکور در سال‌های گذشته از مشهد مقدس و تربت‌جام سرقت شده‌اند. کیانی افزود: 2 متهم در این زمینه دستگیر شدند و در تحقیقات فنی پلیس به سرقت موتورسیکلت‌های مکشوفه اعتراف کردند که پرونده در این زمینه تشکیل شد و 2 متهم به مراجع قضایی معرفی شدند. در روزهای گذشته هم یک سارق با 5 فقره سرقت دستگیر و به مقامات قضایی تحویل داده شد. متهم که دارای 4 فقره سابقه کیفری است، در تحقیقات اولیه و پس از مواجهه با مستندات پلیس به 5 فقره انواع سرقت شامل اماکن دولتی و خصوصی، موتورسیکلت، داخل خودرو و احشام در شهرستان تربت‌جام اعتراف کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید