• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 27 تیر 1398
کد مطلب : 66827
+
-

انتخابات شورایاری‌ها قانونی است و برگزار می‌شود

رئیس شورای‌عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه انتخابات شورایاری‌ها برگزار می‌شود، گفت: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها با توجه به مصوبه‌های موجود، قانونی است.
مرتضی الویری در بازدید از ستاد هیأت اجرایی انجمن شورایاری‌ها با اعلام این خبر گفت: مجوز برگزاری انتخابات را سازمان بازرسی کل کشور صادر نمی‌کند. این سازمان می‌تواند نسبت به یک فرایند انتقاد داشته باشد و تذکرات قانونی خود را ارائه دهد.وی افزود: برگزاری انتخابات شورایاری‌ها یک موضوع مسبوق به سابقه است؛ شورای اسلامی شهر تهران برای نخستین‌بار این انتخابات را برگزار نمی‌کند؛ بلکه این انتخابات در 4دوره گذشته برگزار شده و در این دوره هم بودجه‌ای که برای شورایاری درنظر گرفته‌ایم، مورد تأیید فرمانداری قرار گرفته است.
الویری تأکید کرد: برای برگزاری این انتخابات مصوبه هیأت وزیران را داریم و شورای‌عالی استان‌ها به موجب بند7 ماده80 قانون شوراها، شیوه‌نامه‌ای را در زمینه برگزاری انتخابات شورایاری در کلانشهرها تصویب کرده که برای طی مراحل به کارگروهی منتقل شده است. با توجه به این اقدامات، انتخاباتی که قرار است برگزار شود، قانونی است و اگر اشکالی وجود داشت دستگاه‌های اجرایی یا نظارتی ذیربط به ما یادآوری می‌کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید