• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 20 تیر 1398
کد مطلب : 65210
+
-

ورود جدی‌تر پهپادها به پلیس راهور

رئیس پلیس راهور با انتقاد جدی از ارگان‌هایی نظیر وزارت بهداشت، وزارت راه، بیمه مرکزی و خودروسازها برای کاهش جانباختگان سوانح رانندگی، گفت: فقط پلیس وظیفه کاهش تصادفات و ایجاد انضباط ترافیکی را برعهده ندارد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، سردار سیدکمال هادیان‌فر در حاشیه رزمایش بزرگ گشت‌های نامحسوس پلیس راهور با بیان اینکه یکی از اهداف جدی پلیس راهور ایجاد انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات و جانباختگان به میزان 2 هزار نفر است، گفت: تنها پلیس مسئولیت این وظیفه خطیر را بر عهده ندارد و 33دستگاه دیگر نیز در این زمینه مسئول هستند که باید به وظایف قانونی خود عمل کند.
رئیس پلیس راه کشور با اشاره به راه‌اندازی مجدد گشت‌های نامحسوس پلیس راهور، خاطرنشان کرد: این گشت‌ها به‌منظور برخورد با تخلفات و حوادث ترافیکی مخصوصا تخلفات حادثه‌ساز در 217هزار کیلومتر از جاده‌های کشور عملیاتی می‌شود. وی افزود: بخشی از این گشت‌های نامحسوس نیز در شهرها مربوط به اتوبان‌ها و کمربندی‌هاست و 4 مأموریت اصلی برخورد با سرعت و سبقت غیرمجاز، بی‌توجهی به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی و حرکات خطرناک را برعهده دارند و حریم عملیاتی آنها نیز بیشتر در حاشیه 30کیلومتری شهرهاست. استفاده از بازرسان پلیس نامحسوس و ظرفیت‌های هوایی مخصوصاً پهپادها نیز در دستور کار قرار گرفته است.
هادیان‌فر با اشاره به استفاده از ظرفیت پهپادها در پلیس راهور نیز گفت: پهپادها براساس نیاز پلیس استفاده می‌شود و محدودیتی در استفاده از پهپادها نداریم. پهپادها تولید بومی است و اساسا از آنها بیشتر در محورهای شمالی کشور و پرتردد مانند تهران - قزوین - رشت، تهران - قم و شمال و جنوب فارس و کرمان استفاده می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید