• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 19 تیر 1398
کد مطلب : 65012
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/xDWr
+
-

نسیم رونق در اقتصاد البرز می‌وزد

استاندار: صادرات از البرز در سه ماهه نخست سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است

خبر
نسیم رونق در اقتصاد البرز می‌وزد

افزایش تولید و صادرات به کشورهای اروپایی و آسیای میانه از جمله اقدامات موثری است که در استان برای رشد اقتصادی هرچه بیشتر انجام شده است.
به گزارش ایرنا، استاندار البرز با بیان این مطلب با اشاره اجمالی به توفیقات و ظرفیت‌های اقتصادی استان اظهار کرد: البرز در سه ماهه نخست سال جاری به نسبت سه ماهه نخست سال گذشته افزایش بالای ۷۰ درصدی در بخش صادرات داشته و این نشان‌دهنده استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی است.

«عزیزالله شهبازی» یادآور شد: این مهم در کمترین تنش‌های کارگری و کمترین مشکلات مرتبط به واحدهای تولیدی و صنعتی در البرز رقم خورده است.
وی با تاکید بر این‌که البرز استانی بزرگ با واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار است، نقشی تأثیرگذار و استراتژیک در کشور دارد که بخش خصوصی مهم و جلوداری در آن با اقتصاد کشور همراهی دارند.

نماینده عالی دولت با اشاره به بررسی پرونده 8 واحد تولیدی - صنعتی در البرز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید البرز اظهار کرد: برخی از این واحدها متوقف بوده و برخی هم مشغول به کار هستند.
استاندار البرز همچنین با اشاره بطه اهمیت برگزاری جلسات ستاد رفع موانع تولید، شورای هماهنگی بانک‌ها، کارگروه صادرات غیرنفتی، شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی عنوان کرد: این جلسات به طور هفتگی و ماهانه و با برنامه‌‌ریزی در البرز تشکیل می‌شوند.
استاندار البرز همچنین اعلام کرد: لکه صنعتی داشلیجه واقع در استان پس از ۴۰ سال به ناحیه صنعتی تبدیل می‌شود.

شهبازی افزود: برای جلوگیری از سردرگمی صنعتگران، یکپارچه‌سازی کل محدوده داشلیجه و تفویض اختیارات به یکی از شهرستان‌های فردیس یا کرج باید در اسرع وقت صورت گیرد.
وی ادامه داد: بر این اساس برای رفع مشکل صنعتگران منطقه صنعتی زیبادشت و داشلیجه اقدامات و پیگیری‌های لازم به‌جد در دستور کار قرار گرفته است.

شهبازی با بیان این‌که جلسات تخصصی استانی و ملی در راستای تعیین تکلیف این لکه صنعتی برگزار شده است، گفت: بیش از ۴۰ سال از آغاز فعالیت این لکه صنعتی می‌گذرد و صنعتگران و تولیدکنندگان مستقر در این مجموعه از امکانات و تسهیلات لازم برای فعالیت بهره‌‌مند نیستند.
استاندار البرز اظهار کرد: در منطقه موصوف حدود ۴۸ واحد صنعتی مستقر هستند که پس از ساماندهی و تبدیل به شهرک صنعتی غیردولتی، مشکلاتشان از قبیل عدم صدور مجوزها و پروانه بهره‌برداری و توسعه واحد و افزایش ظرفیت رفع می‌شوند.


پرداخت تسهیلات رونق تولید 

۳۶۱ میلیارد ریال تسهیلات برای بهبود و رونق تولید به واحدهای تولیدی و صنعتی البرز پرداخت شد؛ اقدامی که در به حرکت درآمدن چرخ تولید استان تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با بیان این مطلب گفت: این میزان تسهیلات برای رفع موانع ۱۴ واحد صنعتی و تولیدی پرداخت شده که نقش مؤثری در توسعه تولید در این واحدها داشته است.
«رامین ربیعی» با بیان این‌که سال ‌گذشته برای ۲۲۱ واحد تولیدی در استان البرز ۱۶ هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شد، افزود: همچنین ۱۰۳ مورد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید از سال ۹۶ به سال ۹۷ انتقال یافت که سقف تسهیلات در این بخش هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی عنوان کرد: براساس گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی در بخش رونق تولید، ۳۷۵ واحد تولیدی استان البرز سال گذشته ۳۴ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز افزود: بر اساس مصوبات اقتصاد مقاومتی استان در بخش رونق تولید، برای ۸۱ واحد تولیدی باید 8 هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال در سال‌ جاری پرداخت شود.
ربیعی ادامه داد: امسال با توجه به سهم پیش‌بینی‌شده از محل تبصره ۱۸، مبلغ 8 هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای استان پیش‌بینی شده که تاکنون ۱۹۴ واحد صنعتی در بخش تسهیلات تولید و اشتغال و ۲۹ واحد تولیدی صنفی برای دریافت این تسهیلات نام‌نویسی کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :