• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64801
+
-

توزیع گوشت فاسد بوقلمون در اهواز تکذیب شد

برخی رسانه‌های مجازی به نقل از گزارش‌های مردمی طی این روزها عنوان کرده‌اند که در یک ماه گذشته چند تن گوشت بوقلمون تاریخ مصرف گذشته و فاسد پس از دستکاری تاریخ انقضای آن بین برخی قصابان اهواز توزیع شده است. به گزارش ایرنا، گفته شده است این گوشت بوقلمون که ادعا شده تاریخ مصرف گذشته و فاسد بوده،‌ در مناطق کیانپارس و کیان‌آباد اهواز توزیع شده است.

دامپزشکی خوزستان مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص توزیع گوشت بوقلمون فاسد و تاریخ مصرف گذشته را در اهواز رد کرد و خواستار ارائه مستندات برای پیگیری دقیق موارد ادعایی شد.مدیرکل دامپزشکی خوزستان در این رابطه گفت: تاکنون موردی از توزیع گوشت بوقلمون فاسد و تاریخ مصرف گذشته در کلان‌شهر اهواز توسط ماموران بازرسی دامپزشکی مشاهده نشده است.

دکتر «مصطفی کنارکوهی» افزود: گوشت بوقلمون به صورت روزانه از استان اصفهان وارد خوزستان می‌شود و پس از صدور گواهی بهداشتی در مبدا و کنترل آن در مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی با نظارت ماموران دامپزشکی توزیع می‌شود. وی با اشاره به این‌که توزیع و مصرف گوشت بوقلمون به صورت تازه و روزانه انجام می‌شود، گفت: تاریخ مصرف گوشت بوقلمون تولیدی اصفهان 3 تا 4 روز است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: در صورت مشاهده تخلف در توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی و طیور با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد و متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوند. کنارکوهی نظارت بر توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی و طیور را از وظایف مهم دامپزشکی بیان کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف آن را به دامپزشکی اطلاع دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید