• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64790
+
-

پرونده شهرداری اهواز به دادگاه رفت

سایت زباله صفیره از یک ماه پیش آتش گرفته و آتش آن هنوز مهار نشده است. اکنون رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست اهواز خبر داده که پرونده شهرداری اهواز به دلیل آتش‌سوزی در این سایت به دادگاه ارجاع یافته است. به گزاش ایرنا «علی بنی‌عگبه» اظهار کرد: این شکایت پرونده جدیدی علیه شهرداری اهواز است که به دلیل وقوع آتش‌سوزی در سایت دفن پسماند صفیره، آلودگی هوا و عدم مدیریت شهرداری به جریان افتاده است.

وی افزود: دفن زباله در اهواز غیربهداشتی، سنتی و غیرمهندسی انجام می شود و تجمع گازها و تابش خورشید باعث وقوع آتش‌سوزی در این محل شده است. دهیار روستای صفیره نیز گفت: آتش‌سوزی در محل دفن زباله‌های اهواز در نزدیکی روستای صفیره از عید فطر تاکنون ادامه دارد.

«فرهاد نواصری» تاکید کرد: دود غلیظ و بوی نامطبوع ناشی از سوختن زباله که سراسر روستای صفیره را فراگرفته است و شب‌ها شدیدتر می‌شود، اهالی این روستا و روستاهای اطراف را آزار می‌دهد. وی ادامه داد: در یک ماه گذشته به همه مسئولان مراجعه و شکایت کرده‌ایم اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است و اهالی از این وضعیت خسته شده‌اند.

دهیار صفیره گفت: با وجود ادامه آتش‌سوزی در محل دفن زباله صفیره، هیچ‌کدام از مسئولان شهرداری تا الان در محل حضور نیافته‌اند و سایت به حال خود رها شده است. همچنین، بخشدار غیزانیه در این خصوص گفت: در یک ماه گذشته آتش‌سوزی در محل دفن زباله‌های اهواز با شدت و ضعف ادامه داشته و خاموش نشده است.

«رسول ساکی» با اشاره به مکاتبات متعدد برای کنترل این آتش‌سوزی افزود: عملیات اطفا و خاکریزی در این محل در حال انجام است اما این عملیات به درستی و با کیفیت انجام نمی‌شود به همین دلیل آتش تا الان خاموش نشده است.وی تاکید کرد: حل مشکل آتش‌سوزی با ساختن سلول جدید برای دفن زباله و اختصاص اعتبار ممکن می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید