• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64788
+
-

کاهش ۱۵ درصدی قیمت گوشت ‌قرمز

اگرچه قیمت گوشت از کیلویی 110هزار تومان به حدود 85 هزار تومان کاهش یافته است، اما قشر کم‌درآمد هنوز قدرت خرید آن را ندارند

کاهش ۱۵ درصدی قیمت گوشت ‌قرمز

قیمت گوشت قرمز در کلان‌شهر اهواز در روزهای اخیر، پس از ماه‌ها روند صعودی و نگران‌کننده، سیر نزولی گرفته و تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. به گزارش ایرنا، اکنون قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی تازه از یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال به ۹۵۰ هزار ریال و گوشت گاو و گوساله تازه داخلی (بدون استخوان) از ۹۵۰ هزار ریال به ۸۵۰ هزار ریال کاهش یافته است.

با وجود کاهش قابل ‌توجه بهای گوشت قرمز تازه داخلی در اهواز، هنوز قیمت گوشت قرمز بالاست و قشر کم‌درآمد و حتی متوسط قدرت خرید آن را ندارند. مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز واردات و توزیع منظم گوشت منجمد خارجی (برزیلی) در بازار، فراوانی دام، واردات دام زنده، جلوگیری از قاچاق دام و ممنوعیت کامل صادرات دام را از بنادر کشور از دلایل اصلی روند کاهشی قیمت گوشت قرمز در اهواز عنوان کرد.

«البرز کریمی» افزود: چنانچه مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان مبنی بر آزاد شدن حمل محموله‌های دام زنده از کرمانشاه و لرستان به خوزستان اجرا شود، شاهد کاهش بیشتر قیمت گوشت خواهیم بود. وی با بیان این‌که قیمت گوشت قرمز در اهواز هنوز بالاست و با قدرت خرید مردم همخوانی ندارد، بیان کرد: مصرف گوشت قرمز در یک سال اخیر کاهش یافته که علت اصلی آن گرانی این فراورده دامی است.

به گفته وی، روزانه حدود ۴۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس گاو و گوساله در کشتارگاه صنعتی دام اهواز ذبح می‌شود. چنانچه سیر نزولی قیمت گوشت ادامه یابد، میزان کشتار دام و به تبع آن مصرف گوشت قرمز افزایش خواهد یافت. وی با اشاره به این‌که بازار گوشت قرمز در اهواز رو به ثبات است، گفت: فراوانی دام و بهبود مراتع به خاطر بارندگی‌های مناسب در کاهش قیمت گوشت قرمز موثر بوده است و اگر محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های حمل دام برداشته شود، بازار به سمت ثبات نسبی پیش خواهد رفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید