• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64764
+
-

علف‌خواران حیات وحش سرشماری می‌شوند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: گونه‌های جانوری شاخص و بارز علف‌خوار حیات وحش استان مانند قوچ، میش، مرال، آهو، جبیر و شوکا سرشماری می‌شوند. «امیرعبدوس» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: سرشماری علف‌خواران حیات وحش استان سمنان از نوزدهم تیر امسال آغاز می‌شود و تا نیمه‌های شهریور ادامه دارد. وی با بیان این‌که سرشماری گونه‌های علف‌خوار حیات وحش در مناطق چهارگانه تحت مدیریت استان سمنان انجام می‌شود ادامه داد: مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست شامل پارک، اثر ملی و طبیعی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده است.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان، سرشماری علف‌خواران حیات وحش در ۲ پارک شامل پارک ملی کویر واقع در گرمسار و پارک ملی توران واقع در میامی و ۲ پناهگاه حیات وحش در خوش ییلاق و توران و ۲ منطقه حفاظت شده انجام می‌شود.
وی افزود: منطقه شکارممنوع چاه شیرین در جنوب سمنان، منطقه شکارممنوع طالو و شیروند در شمال شرق دامغان، منطقه سفیدکوه و آرسک در شمال غرب دامغان، منطقه شکارممنوع تپال در شمال غرب شاهرود، منطقه آزاد شاهوار شاهرود و منطقه آزاد دیباج در دامغان، از جمله مناطق سرشماری گونه‌های شاخص و بارز حیات‌ وحش در رسته علف‌خواران است.

عبدوس اظهار کرد: برای سرشماری علف‌خواران حیات‌وحش مسیرهایی که پوشش ۷۰ درصدی از وجود گونه‌های حیات ‌وحش دارند انتخاب شده و در هر یک از مسیرها دست‌کم یک راهنما، یک کارشناس از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد و یک ناظر از محیط زیست برای سرشماری حضور دارند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: حداقل برای سرشماری علف‌خواران حیات‌وحش در هر منطقه ۱۵ گروه ۲ تا 3 نفری حضور می‌یابند و در هر منطقه برای سرشماری بین ۲۵ تا ۴۰ نفر نیروی انسانی لازم است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید