• یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 4 ذی القعده 1445
  • 2024 May 12
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64735
+
-

تغییر ساعت اداری در سمنان مصرف برق را کاهش داد

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان با بیان این‌که تغییر ساعت اداری در استان 2 درصد مصرف برق را کاهش داد گفت: متوسط رشد مصرف برق در کشور ۹ درصد و در سمنان 6 درصد است.
به گزارش مهر، «سید محمد موسوی زاده» با اشاره به کاهش مصرف برق در طول اجرای طرح تغییر ساعات ادارات در این استان افزود: نکته مهم اینجاست که آمار فوق در دنیا 3 درصد محاسبه شده که ما همچنان با این میزان فاصله داریم.
وی با بیان این‌که در زمینه کاهش مصرف باید تلاش‌های بیشتری کرد افزود: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و طرح‌های خوبی نیز در دست اجراست که برای مثال می‌توان از طرح الزام دریافت برچسب انرژی در ادارات استان نام برد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: طبق این طرح دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید نسبت به دریافت برچسب انرژی ساختمان‌های اداری برای برنامه‌ریزی به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی برق اقدام کنند.
موسوی زاده درباره ضرورت اجرای این طرح بیان کرد: برچسب انرژی یک کار پایدار، دائمی و غیرقابل بازگشت محسوب می‌شود و بنای بسیار مناسبی برای میزان مصرف انرژی ساختمان‌های اداری است که از این جهت می‌تواند مثمر ثمر باشد. از سوی دیگر ساعت‌های ۱۱ تا ۱۵ زمان اوج مصرف برق است و توصیه ما به همه مصرف کنندگان برق استان این است که از وسایل پرمصرف در این ساعات استفاده نشود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید