• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64680
+
-

کتابخانه عمومی برای تایباد

دویست و دوازدهمین کتابخانه عمومی استان خراسان رضوی در شهرستان تایباد فعال شد. به گزارش ایرنا، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی بیش از ۲۵۰ هزار نفر عضو فعال در کتابخانه‌های خود دارد که نسبت به جمعیت بیش از ۶ میلیون نفری استان جایگاه مناسبی در کشور نیست. حجت‌الاسلام «علی‌اکبر سبزیان» افزود: هم‌اکنون 5 کتابخانه سیار در استان خراسان رضوی دایر است که به بیش از ۴۰ روستا در استان خدمات ارائه می‌کند و هر کتابخانه سیار به‌تنهایی می‌تواند ظرفیت و خدمات ۱۰ کتابخانه ثابت را داشته باشد. 

وی با بیان این‌که بیش از ۵۰ درصد اعضای فعال کتابخانه‌های استان خراسان رضوی دانش‌آموزان، دانشجویان و جوانان هستند اظهار کرد: در سال جاری و برای اولین بار در کشور، استان خراسان رضوی پیشتاز در راه‌اندازی شهروند کتابخوان خواهد بود تا همه گروه‌های هدف جامعه را زیرپوشش برنامه‌های کتابخوانی قرار دهد. وی به جمع‌آوری نسخ خطی در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: تعداد نسخ موجود در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بیش از 2 هزار نسخه کتب خطی است. مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی افزود: هم‌اکنون ۲۵ پروژه نیمه‌تمام عمرانی در حوزه کتابخانه‌های استان وجود دارد که برای اتمام آنها بیش از ۲۰ میلیارد ریال مورد نیاز است. 

وی اظهار کرد: بیش از 2 میلیون و ۵۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان خراسان رضوی موجود است و کتابخانه مرکزی مشهد در حوزه امانت‌دهی رتبه اول کشور را از آن خود کرده است. کتابخانه عمومی مولانا در شهر تایباد با همکاری شهرداری این شهر در زمینی به مساحت ۲۶۰ مترمربع، با 7 هزار جلد کتاب و هزینه ۸۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :