• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 تیر 1398
کد مطلب : 63661
+
-

درحاشیه سیاست

واردات 125هزار خودرو توسط 4خانواده
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: ٣٤هزار خودروی غیرقانونی در سال‌های ٩٦ و ٩٧ ثبت سفارش شده است و همچنین 4 خانواده با استفاده از رانت و تشکیل باندهای فساد اقتصادی ١٢٥هزار خودروی خارجی را به کشور وارد کرده‌اند. به گزارش فارس، امیر خجسته اعلام کرد: قانونی را در مجلس در دستور کار داریم که به رسانه‌ها و افراد حقیقی که مفاسد اقتصادی را اطلاع‌رسانی کنند، حق‌الکشف تعلق خواهد گرفت و از آنان در برابر خطرات محافظت خواهد کرد.

  واکنش رهبری به گزارش‌ها درباره خطای موشک 
سردار عباس سه‌دهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح با اشاره به انهدام پهپاد آمریکایی با موشک‌های نقطه‌زن در اظهاراتی یادآور شد: زمانی‌که در صنایع دفاعی کشور، کارهای ساخت موشک انجام می‌شد، نخستین گزارشی که به مقام معظم رهبری عرضه شد، این بود که خطای موشک‌های ساخته شده، بین 2 تا 8کیلومتر است. حضرت آقا گفتند این میزان از انحراف قابل‌قبول نیست. مدتی بعد دومین گزارش را آوردند و گفتند که این خطا به 100متر رسیده است. حضرت آقا باز هم قبول نکردند. در گزارش بعدی انحراف به 30تا 70متر رسیده بود. خدا شهید طهرانی‌مقدم را رحمت کند. حضرت آقا اینجا فرمودند باید موشک نقطه‌زن را طراحی کنید.( تسنیم)

  واکنش آیت‌الله یزدی به پوشش زنان زندانی
زهرا شجاعی، فعال حوزه زنان با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس قوه قضاییه درباره چادر سر نکردن زنان زندانی، گفت: بسیار متأسفم که بعد از گذشت 27، 28سال مجددا این موضوع مطرح می‌شود. سال70، زمانی که من رئیس شورای فرهنگی‌اجتماعی زنان بودم، دوره ریاست آقای یزدی در قوه قضاییه، بعد از طرح موضوع محاکمه 2 دختر منافق که اقدام به کشتن یک کشیش در اصفهان کرده بودند و آنها را با چادر مشکی به دادگاه آورده بودند، نامه‌ای به ایشان نوشتیم و تقاضا کردیم این رفتار اصلاح شود و متهمان را با همان لباس و حجاب عادی و معمولی خود در دادگاه حاضر کنند. به گزارش اعتمادآنلاین، شجاعی ادامه داد: این نامه نوشته شد و آقای یزدی هم استقبال کردند؛ البته تا حدی که به‌ جای چادر مشکی چادری با پارچه و لباس زندانی طراحی شد.

  هشدار دادستان به هنجارشکنان
محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور با بیان اینکه دستگاه قضایی و مردم عزیز از حرکات و اقدامات قانونی و مقتدرانه پلیس حمایت می‌کنند، گفت: البته به تخلفات نیز در چارچوب قانون باید رسیدگی شود اما هنجارشکنان باید این را بدانند که با این جوسازی‌ها و اینکه فیلم‌هایی را خودشان از صحنه آماده و بلافاصله پخش کنند، نمی‌توانند چهره پلیس را مخدوش نشان دهند. به گزارش ایسنا، منتظری ادامه داد: در این راستا اولا مردم از ما نمی‌پذیرند و ثانیا دستگاه قضایی نیز نمی‌پذیرد که پلیس تسلیم این جوسازی‌ها شود. ما باید قانون را اجرا کنیم و دستگاه قضایی نیز به این جوسازی‌ها توجه نخواهد کرد؛ بنابراین نیروی انتظامی باید با اقتدار در میدان ایجاد امنیت حضور داشته باشد و با هر نوع هنجارشکنی برخورد کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید