• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 16 بهمن 1396
کد مطلب : 6212
+
-

رئیس بهزیستی سرپل ذهاب در گفت و گو با همشهری:

کمتر از 10خودکشی در مناطق زلزله‌زده

زلزله سرپل‌ذهاب و مناطق اطراف آن به واسطه پس‌لرزه‌های زیاد و حضور طولانی مردم در چادر و کانکس همچنان آنقدر حواشی و ماجرا دارد که مردم سایر شهرها را نگران می‌کند مخصوصا که در شبکه‌های اجتماعی هر روز آماری از کشته‌شدگان براثر سرما، خودکشی و بیماری‌های عفونی هم منتشر می‌شود و وضعیت را در منطقه بحرانی و حاد نشان می‌دهد.

به‌طور نمونه هفته پیش خبری منتشر شد که 2 کودک بر اثر سرما در مناطق زلزله‌زده فوت‌کرده‌ و 2 روز پیش هم شهاب نادری نماینده مردم پاوه، جوانرود و روانسر، اعلام کرد که تعدادی کودک در حوزه انتخابیه او بر اثر سرمازدگی فوت کرده‌ و 97نفر هم طبق آمار بهزیستی در این مناطق اقدام به‌خودکشی کرده‌اند. اما در سوی دیگر ماجرا مردم و مسئولان مناطق سر پل ذهاب و ثلاث باباجانی که کانون اصلی زلزله و آسیب‌ها در آن مناطق بوده، نظری متفاوت از آنچه نادری می‌گوید، دارند. بهمن بوچانی، رئیس بهزیستی سرپل ذهاب در گفت‌وگو با همشهری گفت که چنین آماری در مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب نداریم و تعداد کسانی که متأسفانه اقدام به‌خودکشی کرده‌اند کمتر از 10نفر هستند که البته همه آنها موفق بوده است.

او با بیان اینکه مشکل روحی و روانی در مردم این منطقه حاد و بحرانی نیست و اورژانس اجتماعی در قالب 3 گروه 6نفره در حال فعالیت است، افزود: بیشترین مشکلات مردم اینجا زیست‌محیطی و بهداشتی است که با آن دست به گریبان هستند و باید حل شود. ستایش طاهرنیا یکی از اهالی سرپل ذهاب هم که هنوز به همراه خانواده‌اش در کانکس زندگی می‌کند، به همشهری گفت: میزان خودکشی‌ها که اعلام می‌شود واقعی نیست؛ البته موردی شنیده‌ایم که مثلا دختری در محله فولادی که تمام خانواده‌اش را از دست داده، اقدام به‌خودکشی کرده بود یا در یکی از روستاها جوانی همین کار را کرده است، اما آمار بالا را ما نشنیده‌ایم.

همچنین رحیمی، رئیس شورای شهر شیخ صله از توابع ثلاث باباجانی درباره میزان خودکشی در میان مردم زلزله‌زده و مرگ کودکان به‌دلیل سرما گفت: این آمار واقعی نیست و حداقل در شیخ صله و ثلاث باباجانی گزارشی درباره خودکشی نداشتیم اما درباره فوت بر اثر سرما 2 مورد بوده که کودکانی را بعد از چندین روز سرماخوردگی و عفونت شدید به بیمارستان برده‌اند که فوت شده‌اند که آن را هم باید بررسی کرد که چقدر بر اثر اقدام دیرهنگام برای مراجعه به پزشک بوده است و چقدر بر اثر سرمای هوا.

علاوه براین فرهاد تجری، نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب به همشهری گفت: واقعا نمی‌شود گفت که کسی به واسطه سرمای شدید در یک شب کشته شده یا آمار خودکشی بالاست؛ ممکن است خودزنی‌ها یا افکار مربوط به‌خودکشی بوده باشد اما واقعا آماری در این‌باره نداشتیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید