• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61925
+
-

قرارگاه کاهش تصادفات ترافیکی تشکیل می‌شود

خبر
قرارگاه کاهش تصادفات ترافیکی تشکیل می‌شود


قرارگاه کاهش تصادفات و تلفات ناشی از ترافیک در تهران تشکیل می‌شود.

به‌گزارش همشهری، سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این‌باره گفت: جلسات تعاملی بین معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور تهران به‌صورت ماهانه برگزار می‌شود. جلسه اخیر نیز در راستای تعامل و همکاری بیشتر برگزار شد. موضوعاتی که مابین پلیس و شهرداری بود، نیاز به هماهنگی بیشتری داشت که در این جلسه به آن پرداختیم. یک بخش مهم این جلسه مربوط به بحث کاهش تصادفات بود که قرار شد در راستای آن یک قرارگاه کاهش تصادفات به‌صورت مشترک در معاونت حمل‌ونقل تشکیل شود و به‌صورت ماهانه در رابطه با آن جلسات کارشناسی داشته باشیم.

او با اشاره به هدف ایجاد این قرارگاه‌ گفت: هدف از برگزاری این قرارگاه این است که رصد وضعیت تصادفات در مناطق شهر تهران بیش از پیش صورت بگیرد تا آن مناطقی که احیانا افزایش تصادفات را دارند، مورد بررسی و علت‌یابی قرار بگیرند و اگر نیاز به اقدامات پلیس است، انجام شود‌ یا حتی اگر لازم است در این مناطق اقدامات زیرساختی و مهندسی ترافیک و خودرو پیش‌بینی شود یا اینکه شهرداری مناطق در این جلسات حضور پیدا کنند و علل بروز تصادفات و افزایش آن را مورد بررسی قرار دهند.

امیدواریم با این کار جدید شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در شهر تهران باشیم. سردار مهماندار افزود: نکته بعدی که در این جلسه مطرح شد، بحث سیستم‌ها و دوربین‌هاست.
یکسری دوربین‌های جدید در تهران نصب شده که قرار است به آنها کد اختصاص پیدا کند تا بتوانند در جهت ارتباط بخشی و کنترل ترافیک در شهر تهران مورد استفاده قرار بگیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید