• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61901
+
-

محسن هاشمی: تراموای رشت با ظرفیت بیشتری اجرا شود

رئیس مجمع رئیسان شورای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با بیان این‌که باید خط تراموا در رشت با ظرفیت بیشتری ایجاد شود، گفت: رشت می‌تواند در این زمینه از تجربیات شهرهای دیگر کشور استفاده کند.

به گزارش ایسنا «محسن هاشمی» در جلسه کمیسیون خدمات شهری و حمل‌و‌نقل در راستای برگزاری شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی رئیسان شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها بیان کرد: تراموای رشت فقط ۶ هزار نفر ظرفیت دارد و باید برای ایجاد ظرفیت 15 تا 20 هزار نفر برنامه‌‌ریزی شود.

وی افزود: مهم‌ترین مبحث در حمل‌و‌نقل عمومی، مدیریت مصرف سوخت است که سالانه باید بابت آن 4 هزار میلیارد تومان توسط دولت به حمل‌و‌نقل شهری اختصاص پیدا کند ولی متاسفانه در این راستا اقدامی نمی‌شود.

این مسئول به نقش دولت در خرید اتوبوس‌های درون‌شهری اشاره کرد و گفت: دولت باید بابت خرید این اتوبوس‌ها اعتباراتی اختصاص بدهد که هنوز محقق نشده است.

هاشمی به استفاده از سیستم اتوبوس برقی در شهرها به واسطه مباحث محیط‌زیستی اشاره کرد و افزود: شنیده شده وزارت نفت موافق این موضوع نیست و می‌گویند که چنین اقدامی به واسطه دوباره‌کاری موجب اتلاف انرژی می‌شود.

رئیس مجمع رئیسان شورای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به مصوبه اخیر دولت درباره خریداری ۱۹ هزار اتوبوس درون‌شهری بیان کرد: متاسفانه هنوز حتی یک دستگاه اتوبوس هم به ما داده نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید