• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61888
+
-

مذاکره در اتاق شیشه‌ای

شرایط باشگاه پرسپولیس هر روز عجیب‌تر می‌شود. بعد از اینکه پروژه استخدام یحیی گل‌محمدی تحت‌تأثیر پیش‌گویی پیمان یوسفی قرار گرفت و اعلام این خبر در برنامه «ورزش و مردم» کل پروژه را به هوا فرستاد، دیروز هم جزئیات سفر مدیرعامل سرخپوشان به همراه 2عضو هیأت‌مدیره که برای مذاکره با گزینه‌های خارجی به استانبول رفته بودند، خیلی زود در رسانه‌ها لو رفت و روند مذاکرات را تحت‌تأثیر قرار داد.
 قراری که لورفت
ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس طبق برنامه قبلی روز گذشته همراه با 2عضو هیأت‌مدیره راهی استانبول شد تا با چند گزینه خارجی که اسامی آنها این روزها مطرح شده، دیدار و مذاکره کند. اما قبل از آنکه پای این گروه اعزامی به فرودگاه استانبول برسد، جزئیات دقیقی از این سفر توسط یکی از کانال‌های تلگرامی لورفت و در تمام خبرگزاری‌ها منتشر شد. این کانال ساعت11:36 دیروز فاش کرد ایرج عرب در هتل حیات ریجنسی استانبول برای 7نفر جا رزرو کرده که علاوه بر 3مدیر پرسپولیس، الکس نوری، گابریل کالدرون، امیرهوشنگ سعادتی و آگوستینچیچ هم در این جمع هستند. الکس نوری که پیش‌تر هم اعلام شده بود در میان گزینه‌های پرسپولیس حضور دارد؛ گابریل کالدرون سرمربی آرژانتینی گزینه جدیدی بود که دیروز برای نخستین‌بار از او نام برده شد؛ آگوستینچیچ که ناشناخته‌ترین نام این لیست بود هم ظاهرا یک ایجنت است که با چند مربی کروات کار می‌کند و مدیر برنامه نیکو کواچ هم بوده است. طبق این خبر، عرب برای این هیأت 7نفره اتاق‌هایی رو به دریا رزرو کرده بود که هزینه اقامت آنها تا ساعت یک بامداد سه‌شنبه را حدودا به 15میلیون تومان می‌رساند. ظاهرا همین رقم 15میلیونی از دیدِ کانال مورد نظر جالب‌ترین بخش خبر بود چون در خبرهای تکمیلی که تا ساعاتی بعد روی کانال قرار می‌گرفت، بارها به این عدد (دقیقا 14میلیون و 550هزار تومان) اشاره شد. اما می‌توان گفت این اعداد و ارقام اتفاقا کم‌اهمیت‌ترین خبر افشاشده توسط این کانال بوده است، چون برای قرار ملاقاتی در این سطح و دعوت از چند مربی و ایجنت سرشناس خارجی، این هزینه چندانی به‌نظر نمی‌رسد.
  بلبشو در باشگاه پرسپولیس
در جزئیات افشاشده در رسانه‌ها نکاتی بسیار مهم‌تر از هزینه هتل و اقامت وجود داشت. نخستین نکته اینکه نقش امیرهوشنگ سعادتی در این مذاکرات چیست و او چرا باید در جریان مذاکرات حضور داشته باشد. این مدیربرنامه ایرانی که بیشترین فعالیتش در ترانسفر بازیکنان ایرانی به خارج از کشور بوده، بلافاصله بعد از افشای لیست 7نفره در مصاحبه‌ای کوتاه گفت در تهران حضور دارد و حضورش در استانبول را تکذیب کرد. البته خود کانال خبررسان که مثل پاپاراتزی‌ها شهر را به هم ریخته بود هم مدعی شد بعد از پخش‌شدن خبر مدیران پرسپولیس تغییر برنامه داده‌اند و حتی ممکن است همه‌‌چیز از بیخ و بن تکذیب شود. نکته دیگر حضور 2عضو هیأت‌مدیره در کنار مدیرعامل بود. پیش‌تر درباره ایرج عرب این انتقاد مطرح شده بود که برای مدیریت در این سطح گزینه کوچکی است و توانایی اداره چنین مذاکراتی را ندارد. به‌نظر می‌رسد لااقل در چند مورد اخیر باید این نظریه را تأیید کرد. اینکه ایرج عرب برای مذاکره با گزینه‌های سرمربیگری به 2همراه احتیاج دارد را بگذارید کنار ناکامی او در حفظ برانکو و البته حضور یک فرد حاشیه‌ساز که به‌عنوان مشاور در تصمیم‌گیری‌های باشگاه حضور دارد و باعث بروز اختلافاتی هم شده است. گویا جذب فرشاد احمدزاده هم درحالی‌که مخالفان زیادی داشته، با اصرار این مشاور انجام شده است. در مجموع به‌نظر می‌رسد در جمع مدیران پرسپولیس این روزها اختلاف‌نظرهای زیادی بروز کرده و شرایط را به‌هم‌ریخته است. بعید نیست اخبار داخلی باشگاه -از جمله همین جزئیاتی که دیروز درباره سفر استانبول منتشر شد- هم از درون خود باشگاه و به‌واسطه همین اختلاف‌ها به بیرون درز کرده باشد. در حاشیه این اختلافات، از نام افشین پیروانی هم نباید غافل بود که مشخص نشد چگونه در جریان اعتراضات مقابل باشگاه تشویق شد و این روزها خودش و اطرافیانش چه نقشی در بحث‌ها و مجادلات اطراف باشگاه دارند.

الکس  ؛  ارزان‌ترین  و جدی‌ترین
به‌هرحال اینکه مدیران پرسپولیس حدودا 40روز قبل از آغاز لیگ تازه فهمیده‌اند سرمربی ندارند خودش یک مشکل است‌ و اینکه آنها انتخاب سرمربی جدید را در چنین فضای پرحاشیه و به‌هم‌ریخته‌ای دنبال می‌کنند، مشکلاتی بزرگ‌تر را به مشکل اصلی اضافه کرده است. 36روز به آغاز لیگ باقی مانده و هنوز هیچ‌کس نمی‌داند سرمربی آینده پرسپولیس کیست. کسی که ادعا می‌کرد زیاد می‌داند هم صبح جمعه گزینه‌ای را با قطعیت اعلام کرد که عصر شنبه در حال تمرین‌دادن پدیده بود! تعداد گزینه‌های روی میز هم که هر روز به‌جای کمتر‌شدن بیشتر می‌شوند. در این شرایط، تنها احتمالی که می‌توان بیشتر از بقیه آن را جدی گرفت، شانس بالاتر الکس نوری برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس است. دلیل این ادعا؟ لطفا همینطور بی‌دلیل از ما بپذیرید. اصلا بخوانید نوری سرمربی آینده پرسپولیس است، چون هنوز خبر انتخاب‌شدنش از برنامه‌های ورزشی تلویزیون پخش نشده است!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید