• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 4 تیر 1398
کد مطلب : 61825
+
-

افزایش 40 درصدی تولیدات عشایر

در استان
افزایش 40 درصدی تولیدات عشایر

مدیر امور عشایری سربیشه گفت: از ابتدای امسال تاکنون عشایر شهرستان ۲ هزار و ۲۴۰ تن محصولات دامی و لبنی تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش ایرنا «حسن مالکی» افزود: از این میزان هزار و ۸۰۰ تن شیر و فراورده‌های لبنی، ۴۰۰ تن گوشت و ۸۰ تن کرک، مو و پشم بوده است. وی ادامه داد: بارندگی‌های خوب در سال آبی جاری و در پی آن مراتع سرسبز دغدغه عشایر را در خصوص تامین علوفه دام کاهش داده و باعث افزایش تولیدات آنان شده است. 

مالکی بیان کرد: از ابتدای سال جاری در راستای رفاه و رفت‌و‌آمد راحت‌تر عشایر، ۳۰۰ کیلومتر از ایل راه‌های عشایر با اعتبار ۵۰ میلیون تومان مرمت شد. این مسئول با بیان این‌که اکنون آب‌رسانی به ۷۰ محله عشایری شهرستان با تانکر انجام می‌شود، افزود: از ابتدای سال جاری 4 هزار مترمکعب آب با اعتبار ۸۰ میلیون تومان برای ۸۰۰ خانوار عشایری سربیشه ارسال شده است. 

مدیر امور عشایری سربیشه اظهار کرد: در راستای برق‌رسانی به عشایر نیز امسال ۳۰ دستگاه پنل خورشیدی از محل اعتبارات مختلف در محلات عشایری شهرستان نصب خواهد شد. مالکی گفت: عشایر سربیشه ۹۰ هزار راس واحد دامی را پرورش می‌دهند که ۶۰ درصد جمعیت دام شهرستان را شامل می‌شود. در حال حاضر 3 هزار و ۲۰۰ خانوار عشایر در شهرستان سربیشه زندگی می‌کنند که ۱۳۵ هزار راس دام سبک و سنگین را پرورش می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید