• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 10 بهمن 1396
کد مطلب : 5726
+
-

هشدار لاگارد درباره استخراج پول‌های دیجیتال

دیجیتال
هشدار لاگارد درباره استخراج پول‌های دیجیتال

رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده اگر استخراج بیت‌کوین و پول‌های دیجیتال به این روال پیش رود، اتلاف انرژی به اندازه تولید سالانه برق در کشوری بزرگ مانند آرژانتین خواهد بود. کریستین لاگارد در مجمع جهانی اقتصاد در داووس با هشدار در این رابطه از کشورها خواست فکری در این رابطه داشته باشند. با افزایش قیمت بیت‌کوین که حتی در دوره‌ای به ۲۰ هزار دلار هم رسید افرادی بسیاری در تلاش برای استخراج بیت‌کوین یا ارزهای مجازی دیگر با استفاده از سخت‌افزارهای پیشرفته هستند. ماینرها یا استخراج‌کنندگان ارزهای رمزنگاری شده بیش از 37گیگاوات ساعت در روز انرژی مصرف می‌کنند.

ماینینگ (Mining) به‌صورت لغوی به معنی استخراج کردن از یک معدن است. اما در دنیای دیجیتال ماینینگ (Mining) به‌معنای استخراج ارز‌های دیجیتال به‌کار می‌رود. در ماه‌های اخیر با رشد معاملات این ارز‌ها در بازار‌های جهانی، لغت ماینینگ (Mining) بیشتر از همیشه به گوش می‌خورد. پروسه ماینینگ در واقع مراحلی است که کامپیوتر افراد برای حل مسائل ریاضی شبکه ارزهای دیجیتال به‌کار گرفته می‌شود. این شبکه‌ هم به‌صورت اتوماتیک برای پاداش به کسانی که در حل این مسائل مشارکت داشته‌اند پاداشی را به‌صورت همان پول دیجیتال می‌دهد.

 

 

یک سوله استخراج بیت‌کوین در چین

 

 

به‌خاطر ارزانی برق، سوله‌های بسیاری با استفاده از سخت‌افزارهای مخصوص شبانه‌روزی برای به‌دست آوردن بیت‌کوین کارمی‌کنند. بعضی از این سوله‌ها با فعالیت ۲۴ ساعته 2/5 بیت‌کوین در روز استخراج می‌کنند.  

این خبر را به اشتراک بگذارید