• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 10 بهمن 1396
کد مطلب : 5736
+
-

ویژگی‌هایی که کار با کروم را ساده‌تر می‌کنند

مرورگرها برخلاف بسیاری از برنامه‌های دیگر، یک آموزش اولیه کامل ندارند تا با زیر و بم این برنامه‌ها آشنا شوید، به همین‌خاطر بعضی از امکانات ساده اما بسیار کاربردی آنها پشت استفاده هرروزه‌مان پنهان می‌شوند اما این امکانات خیلی وقت‌ها به دردتان می‌خورند.

سنجاق کردن زبانه‌ها

 

در مواقع وب‌گردی بین سایت‌های مختلف، ممکن است تعداد زیادی زبانه جدید باز کنید. حالا اگر نمی‌خواهید برگه‌ یا تب مهمی را در این میان از دست بدهید یا مجبور به باز کردن همه‌ آنها شوید تا سایت مورد نظر را پیدا کنید، بهتر است با راست کلیک روی آن و زدن گزینه  Pin Tab، زبانه مورد نظر را سنجاق کنید.

 

بی‌صدا کردن صدای برگه

باتوجه به اینکه تبلیغات ویدئویی و گذاشتن موسیقی در صفحات وبلاگ‌ها همه‌گیر شده است، بد نیست بتوانید برگه خاصی را ساکت کنید تا با خیالی راحت‌تر به مرور آن بپردازید. برای این کار روی برگه، راست کلیک کرده و گزینه Mute Tab را انتخاب کنید.

 

لغو اجرای خودکار ویدئوها

هم‌اکنون اکثر سایت‌های ویدئویی با اجرای صفحه، شروع به پخش ویدئوی خود می‌کنند. برای متوقف کردن این ویژگی در یک سایت خاص، کافی است روی گزینه سمت چپ آن در آدرس بار کلیک کرده و به Site Setting بروید. در اینجا می‌توانید       autoplay-policy را غیرفعال کنید.

 

غیرفعال‌سازی‌ تمامی اعلان‌ها

جدیدا سایت‌ها برای اینکه شما را بیشتر درگیر مطالبشان کنند، از سیستم اعلان کروم استفاده می‌کنند و به‌روزرسانی‌های خود را به شما یادآور می‌شوند. برای اینکه به‌طور کامل جلوی این امر گرفته شود می‌توانید از قسمت تنظیمات به Advanced رفته و زیرمجموعه Privacy and security  به  Content Settings بروید. در اینجا به راحتی می‌توانید Notifications را روی حالت Blocked تنظیم کنید. درنظر داشته باشید که با این کار تمامی اعلان‌ها غیرفعال خواهد شد.

 

جست‌وجو در سایت‌های معروف

 

اگر موتور جست‌وجوی پایه شما در کروم روی گوگل بود اما می‌خواستید به سرعت در یاهو جست‌وجو کنید، یک راه‌حل ساده در پیش خواهید داشت؛ مثلا برای جست‌وجو در یاهو کافی است که در نوار آدرس، Yahoo.com را تایپ‌کنید و سپس کلید تب را فشار دهید. حالا با تایپ عبارت مدنظر و زدن اینتر، جست‌وجو صورت می‌گیرد.

 

زوم

 

اگر نوشته بعضی سایت‌ها برای شما کوچک یا زیادی بزرگ است و می‌‌خواهید با زوم روی تصویر اندازه مورد نظر خود را پدید بیاورید، بهترین راه‌حل استفاده از زوم داخلی کروم است. برای این کار شما می‌توانید کلید کنترل در ویندوز یا کامند در مک را نگه دارید و اسکرول موس را به بالا یا پایین بکشید.

 

انتخاب چند زبانه

همه ما می‌دانیم که می‌شود یکی از برگه‌ها را از میان تمام برگه‌های کروم کشید و آن را بین باقی زبانه‌ها جا‌به‌جا کرد یا از فهرست خارج کرد و به‌صورت پنجره‌ای جدید در آورد اما برای اینکه بخواهید با چند تب این کار را انجام دهید کافی است کلید کنترل در ویندوز یا کامند در‌مک را نگه‌ دارید و روی زبانه‌های موردنظر خود کلیک کنید تا به‌صورت دسته‌ای انتخاب شوند.

 

بازکردن زبانه بسته‌شده

اگر به اشتباه زبانه‌ای را در کروم بستید، نگران نباشید، کافی است بالای پنجره کروم کلیک راست کنید و روی گزینه Reopen a closed tab کلیک کنید تا برگه حذف‌شده دوباره باز شود.

تسک منیجر داخلی

گاهی با خود فکر می‌کنید کدامیک از زبانه‌های بازشده بیشترین منابع دستگاه را اشغال کرده است. کروم یک تسک منیجر داخلی دارد که این اطلاعات را به‌صورت کامل برای شما نمایش می‌دهد. برای این کار یا بالای پنجره کروم کلیک راست کنید،  Task Manager را انتخاب کنید یا از منوی برنامه به MoreTools رفته آنجا این گزینه را پیدا کنید.  

این خبر را به اشتراک بگذارید