• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 22 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55585
+
-

مورسیا اسم تازه برای نیمکت آبی‌ها

در روزهایی که امیرحسین فتحی و دیگر مدیران استقلال تلاش می‌کنند تا بی‌سر و صدا و با کمترین حاشیه پرونده استخدام سرمربی جدید خود را جلو ببرند، الکاس قطر در خبری مهم گزینه اصلی مدیران استقلال را معرفی کرده است. این رسانه معتبر قطری اعلام کرد که مدیران استقلال به‌صورت جدی در حال مذاکره با خوزه مورسیا- سرمربی تیم الشحانیه- هستند و این سرمربی اسپانیایی گزینه اصلی این تیم است. مورسیا فصل گذشته با الشحانیه در رتبه هفتم لیگ قطر ایستاد، او که از کوردوبا کار خود را آغاز کرده است، سال2006 در 21مسابقه سرمربیگری اتلتیکو مادرید را تجربه کرد اما مسیر نزولی او ادامه پیدا کرد تا بعد از حضور در تیم‌هایی مانند سلتاویگو و آلباسته، به لیگ‌های درجه دو و سه اروپایی مانند رومانی، بلغارستان و لهستان برود و اکنون به‌مدت 2سال است که هدایت الشحانیه را در لیگ ستارگان برعهده دارد.مورسیا هر چند سابقه هدایت اتلتیکو مادرید را در کارنامه خود دارد اما به‌نظر می‌رسد شباهت زیادی به گزینه رؤیایی هواداران استقلال ندارد و در دوران حضور در الشحانیه نیز نتوانسته نتایج درخشانی را کسب کند.
  فریبا: شاید گزینه باشد!
بهتاش فریبا- عضو کمیته فنی استقلال- در واکنش به این خبر می‌گوید:« من اطلاعی در این مورد ندارم، شاید این مربی هم یکی از گزینه‌های استقلال باشد ولی هنوز باشگاه گزینه‌های نهایی را به کمیته فنی اعلام نکرده است. طبق صحبتی که قبلا با مسئولان باشگاه داشتیم، قرار بود که 10تا 12گزینه خارجی مورد بررسی قرار بگیرند و تعداد این گزینه‌ها به 2تا 4مربی برسد. وقتی تعداد گزینه‌ها کم شد، کارنامه و شرایط آنها توسط کمیته فنی هم مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما هم نظر خودمان را می‌دهیم. البته هنوز باشگاه گزینه‌ای را به کمیته فنی معرفی نکرده است.»فریبا در رابطه با اینکه گفته می‌شود اصلی‌ترین گزینه استقلال مربیان کروات هستند، تأکید می‌کند: «هنوز چیزی در این مورد قطعی نیست ولی طبیعتا اولویت مربیانی هستند که بتوانند با شرایط خاص فوتبال ایران و مشکلاتی که در مورد مسائل سخت‌افزاری وجود دارد، راحت‌تر کنار بیایند.»میرشاد ماجدی، عضو هیأت مدیره استقلال هم در مورد شایعه حضور مورسیا در استقلال اینطور واکنش نشان می‌دهد:«من در جریان انتخاب خوزه مورسیا برای حضور در رأس کادر فنی تیم استقلال نیستم. در این‌باره صحبتی با من نشده است.» علی خطیر، معاون ورزشی باشگاه استقلال هم ضمن تکذیب خبر مذاکره با مربی اسپانیایی می‌گوید: «اگر قرار باشد مذاکره‌ای جهت جذب مربی یا بازیکن صورت گیرد ما هم باید از آن مطلع باشیم. بنده به‌عنوان معاون ورزشی باشگاه در جریان چنین مذاکره‌ای نیستم و نمی‌دانم منبع این قبیل خبرها چه‌کسی است.»
 واکنش منفی هواداران
مورسیای ۵۱ ساله در دوران مربیگری‌اش تنها یک‌بار تیمی را از دسته سوم پرتغال بالا آورده و قهرمان کرده است. او تقریبا هیچ وقت مربی تیمی در قواره و کلاس قهرمانی نبوده تا به پشتوانه‌اش بتوان امید داشت که این‌بار تیمی که جام می‌خواهد را قهرمان می‌کند. انتخاب یک مربی بزرگ و باکیفیت خارجی، ادعایی بود که استقلالی‌ها همزمان با گذر از شفر برای آینده تیم‌شان داشتند و حالا ناگهان گزینه پیش روی‌شان شده خوزه مورسیا! روز گذشته هم هواداران استقلال در صفحات مجازی نسبت به‌احتمال حضور این مربی در استقلال موضع منفی گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید