• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 21 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55429
+
-

فرمانده سپاه و ظریف در راه بهارستان

مجلس
فرمانده سپاه و ظریف در راه بهارستان

فردا روز پر کار و پر رفت‌وآمدی برای بهارستانی‌هاست، حضور سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست علنی مجلس و حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در نشست ظهر کمیسیون امنیت ملی برای ارائه توضیحاتی در مورد سرانجام برجام از یک سو و برگزاری نشست مشترک مجلس و قوه قضاییه در عصر یکشنبه از سوی دیگر 3 برنامه ای است که آغاز هفته پرکاری را برای مجلسی‌ها رقم زده است.


روز پرکار بهارستانی‌ها با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست علنی صبح یکشنبه مجلس آغاز می‌شود، بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره چرایی حضور سردار سلامی در نشست علنی یکشنبه بهارستان به ایسنا گفت: بعد از اقدام نمایندگان مجلس در حمایت قاطع از سپاه پاسداران با پوشیدن لباس سپاه، سردار سلامی برای قدردانی از این کار در جلسه روز ۲۲ اردیبهشت مجلس حضور می‌یابد.
به گفته نعمتی، در این جلسه فرمانده سپاه در سخنانی به تشریح اقدامات و دستاوردهای سپاه نیز می‌پردازد. حضور سلامی در نشست فردای پارلمان برای تشکر از حمایت مجلس از سپاه در حالی صورت می‌گیرد که او سه‌شنبه هفته گذشته در نامه‌ای از اقدام انقلابی و شجاعانه نمایندگان در حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا تشکر کرد.
سردار سلامی قریب به دو هفته پیش با حکمی از سوی مقام معظم رهبری به فرماندهی کل سپاه پاسداران منصوب شد، پیش از او سردار جعفری قریب به 12سال این سمت را بر عهده داشت.
حضور سلامی در بهارستان در حالی صورت می‌گیرد که به‌صورت مرسوم فرماندهان سپاه و به‌ویژه فرمانده کل سپاه پاسداران زمانی راهی مجلس می‌شوند که نشستی فرا قوه‌ای برگزار شود و یا اینکه با بروز موضوع یا حادثه‌ای مجلس و آن‌هم کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی به‌عنوان کمیسیون تخصصی یا فراکسیون‌های سیاسی بهارستان برای در جریان قرارگرفتن از موضوعی مشخص میزبان فرماندهان سپاه و دیگر ارگان‌های نظامی شوند.
آخرین حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در صحن بهارستان به خرداد‌ماه 96و بعد از حادثه تروریستی حمله داعش به ساختمان مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد که بعد از این حادثه سردار جعفری به همراه فرمانده بسیج و سردار سلامی که آن روزها جانشین بود به بهارستان آمد و در جلسه‌ای غیرعلنی در مورد حمله همزمان داعش به ساختمان مجلس و حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

گزارش برجامی ظریف به کمیسیون امنیت ملی
با پیچیده شدن سرنوشت برجام بعد از ضرب الاجل 60روزه ایران به طرفین اروپایی این توافقنامه بین‌المللی و رد آن از سوی اتحادیه اروپا، داستان برجام و سایه آن بر سر رویارویی بیشتر ایران و آمریکا از مهم‌ترین موضوعاتی است که بررسی و چاره‌جویی در مورد آن در دستور کار مقامات و مسئولان قرار گرفته است، در همین راستا هم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه دعوت کرده است برای توضیحاتی در مورد اقدامات برجامی ایران در کمیسیون حاضر شود. به گفته کمال دهقانی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ظریف در نشست ظهر یکشنبه پاسخگوی سؤالات نمایندگان درباره‌ اقدامات اخیر ایران در برجام خواهد بود. او به ایسنا گفت:در این جلسه موضوع سفر آقای ظریف به روسیه و مذاکرات انجام شده با همتای روسی‌اش نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.


مکث
نشست مشترک مجلس و قوه قضاییه به میزبانی رئیسی


اختتامیه یکشنبه پر کار مجلس حضور نمایندگان در نشست مشترک با قوه قضاییه است. به گفته علی‌اصغر یوسف ن‍ژاد، عضو هیأت رئیسه مجلس نشست مشترک مجلس و قوه قضاییه عصر یکشنبه به میزبانی دستگاه قضایی و با حضور سران سه قوه، نمایندگان، معاونان و مدیران دستگاه قضایی برگزار می‌شود.وی در گفت‌وگو با خانه ملت افزود: در این جلسه مسائل مربوط به آیین دادرسی، زندان‌زدایی، ساختار قوه قضاییه، اعتبارات دستگاه قضایی، مسائل مربوط به قضات و مسائل قضایی در حوزه انتخابیه نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.به گفته این عضو هیأت رئیسه مجلس؛ قرار است در نشست مشترک قوه مقننه و قوه قضاییه، رؤسای دو قوه، کمیسیون‌های تخصصی و رؤسای فراکسیون‌ها سخنرانی کنند. این نخستین نشست مشترک مجلس و قوه قضاییه از زمان روی کار آمدن ابراهیم رئیسی است و می‌تواند سنگ بنای تعاملات جدی و تغییرات در روند کاری دو قوه باشد. نخستین نشست مشترک نمایندگان با قوه قضاییه به ابتکار مجلس نهم و به بهمن‌ماه 93باز می‌گردد. آخرین نشست مشترک قوه قضاییه و مجلس اما به اردیبهشت‌ماه سال 97و نشست مشترک سه قوه به میزبانی مجلس بازمی‌گردد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید