• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 21 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55402
+
-

تبریز؛ کلیدواژه خوشبختی برانکو

تبریز؛ کلیدواژه خوشبختی برانکو

پرسپولیس در حالی امشب به مصاف ماشین‌سازی تبریز می‌رود که درصورت پیروزی سرخپوشان در ورزشگاه آزادی و توقف سپاهان برابر پدیده در مشهد، قهرمانی قرمزها در لیگ هجدهم قطعی خواهد شد. اگر این اتفاق رخ بدهد، تیم‌های تبریزی بیش از پیش نقش فرشته نجات و خوشبختی برانکو را بازی خواهند کرد. واقعیت آن است که سرمربی کروات سرخپوشان از زمان حضور در پرسپولیس خاطرات بسیار خوبی از نبرد با تیم‌های تبریزی اندوخته که ممکن است امشب برگ دیگری به آن افزوده شود.

 بقا در پرسپولیس
برانکو ایوانکوویچ به نوعی ماندگاری‌اش در پرسپولیس را مدیون تیم‌های تبریزی است. سرخپوشان لیگ پانزدهم را با کسب نتایج بسیار ضعیفی شروع کردند. آنها تا هفته هفتم فقط یک برد داشتند و برای نخستین‌بار در تاریخ باشگاه به قعر جدول سقوط کردند. هفته هفتم پرسپولیس باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی می‌رفت و اخبار درز کرده از باشگاه حاکی از آن بود که اگر پرسپولیس برنده نمی‌شد، همان شب برانکو را بر‌می‌داشتند و یک مربی ایرانی جایگزینش می‌کردند. با وجود این، پرسپولیس در یک بازی بسیار سخت و نزدیک، با تک‌گل جری بنگستون از روی نقطه پنالتی تراکتورسازی را شکست داد تا برانکو بماند و شاید تاریخ معاصر پرسپولیس را عمیقا دستخوش تحول کند.
 آمار باورنکردنی
پرسپولیس برانکو طی 4سال گذشته در مصاف با تیم‌های تبریزی آمار عجیب و حیرت‌انگیزی به ثبت رسانده است. در عصر مربی کروات، قرمزها تا‌کنون 18بار به مصاف تیم‌های تبریز رفته‌اند که حاصل کار 12پیروزی برای برانکو، 5مساوی و تنها یک شکست بوده است. تنها باخت سرخ‌ها برابر تیم‌های تبریزی در این بازه زمانی، در دیدار برابر گسترش‌فولاد در هفته‌های پایانی لیگ چهاردهم رقم خورد؛ آن هم در مسابقه‌ای که قبل از داربی تهران برگزار می‌شد و برانکو به مهره‌های اصلی‌اش استراحت داده بود. امشب ثبت سیزدهمین پیروزی برانکو برابر تیم‌های تبریزی می‌تواند به‌منزله سومین قهرمانی پیاپی پرسپولیس با مرد کروات باشد و او را دست‌نیافتنی‌تر از قبل کند.
 دومین دور افتخار
امشب اگر اوضاع بر وفق مراد باشد و پرسپولیس در پایان دیدار با ماشین‌سازی جشن قهرمانی برگزار کند، برای دومین‌بار در دوران برانکو این تیم تبریزی شاهد مسجل‌شدن قهرمانی سرخپوشان پایتخت خواهد بود. دفعه قبلی مربوط به لیگ شانزدهم می‌شد؛ جایی که پرسپولیسی‌ها در هفته بیست‌وهفتم با 2گل ماشین‌سازی را بردند، قهرمانی‌شان را قطعی کردند و برانکو را بالا و پایین انداختند. در آن بازی خارج از خانه، علی علیپور در دقیقه یکم گل زد. بد نیست بدانید اتفاقا آن مسابقه هم درست 5روز بعد از ناکامی آسیایی پرسپولیس برابر الریان و توقف بدون گل سرخ‌ها برگزار می‌شد. آن بازی با الریان، همان مسابقه‌ای بود که مهدی طارمی پنالتی‌اش را چیپ زد و خراب شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید