• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55228
+
-

کوتاه از حادثه

کوتاه از حادثه
کوتاه از حادثه


      امدادرسانی به‌جای حبس
3متهم که در پرونده‌های جداگانه به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بودند به جای رفتن به زندان، به امدادرسانی به سیل‌زدگان آق‌قلا مکلف شدند. به گزارش ایسنا، رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: قاضی دادگاه کیفری ۲ گرگان، این سه متهم را که در پرونده‌های جداگانه و به لحاظ جنبه عمومی جرم به یکسال حبس تعزیری محکوم شده بودند، به دلیل عدم سابقه، به انجام خدمات عمومی رایگان و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از سیل به‌مدت سه‌ماه هر روز ۳ ساعت با هماهنگی هلال احمر مکلف کرد. وی افزود: واحد اجرای احکام کیفری گرگان و جمعیت هلال‌احمر استان بر اجرای این حکم نظارت می‌کنند. رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: مجازات زندان این متهمان به‌مدت 3سال تعلیق شده است و اگر در این مدت، مرتکب جرم دیگری شوند علاوه بر تحمل مجازات جرم جدید، باید مجازات حبس پرونده کنونی را نیز تحمل کنند.

      سارقان احشام، چوپان را هم دزدیدند
سارقانی که با ربودن چوپان، 117رأس دام از یک دامداری در شهرستان ساوجبلاغ سرقت کرده بودند دستگیر شدند. به گزارش پلیس در پی مراجعه فردی به مأموران پلیس و اعلام شکایت مبنی بر سرقت احشام از دامداری‌‌اش در روستای نمکلان و ناپدید شدن چوپانش، تحقیقات پلیس در این زمینه شروع شد. مأموران با حضور در محل سرقت متوجه شدند که سارقان علاوه بر سرقت 117رأس گوسفند، چوپان را هم دزدیده‌اند. مأموران با گشتزنی در اطراف دامداری، تعداد دو دستگاه خودروی نیسان و پژو206 راکه در محل رها شده بود کشف کردند و در ادامه تحقیقات ردی از سارقان در یکی از روستاهای اطراف شناسایی شد. سرهنگ مهدی فضلی علیشاه، رئیس پلیس ساوجبلاغ با بیان این خبر گفت: مأموران پس از اطمینان از حضور متهمان، در یک عملیات ضربتی هر سه نفر آنها را دستگیر و در مخفیگاه آنها 117رأس دام کشف کردند. وی افزود: متهمان در بازجویی‌ها اعتراف کردند که با ورود به دامداری اقدام به تهدید چوپان کرده و با بستن دست و پای وی، او را پس از انتقال به یکی از روستاهای اطراف در داخل باغی حبس کرده‌ و سپس دام‌ها را ربوده‌اند. با اعترافات متهمان مأموران به باغ مورد نظر رفتند و چوپان را درحالی‌که به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با دست و پای بسته حبس شده بود نجات دادند. به گفته فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ، برای متهمان قرار بازداشت صادر شده و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.
 
      هلاکت 2قاچاقچی در درگیری با پلیس
درگیری ماموران پلیس ایرانشهر با قاچاقچیان مواد مخدر به از پا در آمدن 2نفر از قاچاقچیان و مجروح شدن یکی از ماموران منجر شد.  به گزارش همشهری، شامگاه دوشنبه ماموران پلیس ایرانشهر به سرنشینان یک خودروی پژو پارس مظنون شدند و به راننده دستور ایست دادند اما او تلاش کرد فرار کند. به این ترتیب تعقیب و گریز ماموران با 2سرنشین پژو آغاز شد. آنها که قصد داشتند به هر قیمتی فرار کنند شروع به تیراندازی به سوی ماموران کردند. در جریان این تعقیب و گریز یکی از ماموران هدف گلوله افراد مسلح قرار گرفت و مجروح شد و در نهایت، این درگیری با از پا درآمدن 2مرد مسلح پایان یافت.  سردار احمد طاهری، جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در این باره به همشهری گفت: در جریان بازرسی از خودروی این دو نفر 100 کیلو مواد مخدر کشف و معلوم شد که آنها قاچاقچی مواد مخدر بودند و از بیم دستگیر شدن مجبور به فرار شده بودند. به گفته سردار طاهری وضعیت ماموری که در این درگیری مجروح شده بود رو به بهبود است و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
 
      حادثه هولناک برای کارگر ساختمانی


مرد جوشکار که در کارگاه ساختمانی مشغول کار بود از ارتفاع سقوط کرد و یک میلگرد وارد پایش شد. به گزارش آتش‌نشانی تهران، این حادثه ساعت 14:23دیروز در کارگاهی ساختمانی در خیابان کوهسار اتفاق افتاد و دقایقی بعد گروهی از آتش‌نشانان راهی محل حادثه شدند.بنا به اظهار مهدی بهداری، رئیس ایستگاه 74آتش‌نشانی تهران، این کارگر 45ساله در ارتفاع تقریبی10متری روی اسکلت فلزی در حال جوشکاری بود که به‌علت از دست دادن تعادلش، ناگهان سقوط کرد. وی افزود: در این حادثه یک میلگرد به پای این کارگر فرو رفت و او به‌شدت مجروح شد.رئیس ایستگاه آتش‌نشانی با اعلام اینکه این کارگر بر اثر حادثه سقوط از ناحیه پا، سر و دست دچار مصدومیت شدید شده بود، ادامه داد: آتش‌نشانان بلافاصله مرد مجروح را به عوامل اورژانس تحویل دادند و وی به بیمارستان منتقل شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید