• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55183
+
-

پل قدیمی گیشا به‌زودی جمع‌آوری می‌شود

خبر
پل قدیمی گیشا به‌زودی جمع‌آوری می‌شود


محمود مولایی/ خبر‌نگار
 به‌زودی سازه پل قدیمی گیشا جمع‌آوری خواهد شد. پلی محصور بین 4 بزرگراه کلانشهر تهران مانند چمران،  حکیم،  شیخ فضل‌الله  و جلال‌ آل‌احمد که همین موضوع اهمیت محدوده نصر را بالا برده است.

پیش‌تر زمانی قرار شد پل گیشا از سواره‌رو به پیاده‌رو تبدیل شود تا فضای سبز بزرگی برای استفاده شهروندان، مبنای کار شهرداری تهران قرار گیرد. ابتدا قرار بود همزمان با احداث زیرگذر در گیشا طرح «پل سبز زندگی» روی پل تعبیه شود. اما بعد از مدتی تصمیم بر این شد که بعد از اتمام عملیات پروژه احداث زیرگذر نصر عملیات فضای سبز روی پل نیز انجام شود.

کامران مصطفوی،  مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در این رابطه به همشهری می‌گوید: «بعد از بررسی‌های فنی قرار شد پل گیشا را دمونتاژ و مقاوم‌سازی کنیم و روی زیرگذر جنوبی مونتاژ شود. یعنی دو، سه گزینه بود؛ یکی اینکه پل به همین شکل حفظ شود،  اما مسئله ایستایی پل سبب نگرانی شده بود. برای همین ترجیح دادیم که پل جمع‌آوری شده و دوباره مونتاژ شود. البته این امکان وجود داشت که پل نگهداری شود ولی به لحاظ اقتصادی به صرفه نبود. بهترین کار این بود که پل را دمونتاژ و مقاوم‌سازی کنیم و دوباره مونتاژ شود. ما این موضوع را به استحضار شهردار محترم تهران رساندیم و ایشان هم با این طرح موافقت کردند.»

او معتقد است که با احداث زیرگذر نصر گره ترافیکی این محدوده هم باز می‌شود. مصطفوی تأکید می‌کند: «با این اتفاق،  در شمال پل گیشا نیز خانه‌های مسکونی و تجاری فاصله بیشتری می‌گیرد و از نظر اجتماعی و بصری شرایط بهتری پیدا می‌کند. همچنین دسترسی به مترو و بی‌آرتی آسان‌تر خواهد شد و مسافران بعد از پیاده شدن می‌توانند در فضای 4،  5هزار متری که برای پلازهای شهری درنظر گرفته شده،  تردد کنند.»  

به‌دلیل اهمیت پروژه گیشا دیروز افشین حبیب‌زاده و شهربانو امانی،  2 عضو شورای شهر تهران از 2 پروژه تقاطع بزرگراه شهید چمران و بزرگراه جلال آل‌احمد(پل گیشا) بازدید کردند.

افشین حبیب‌زاده،  رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در این رابطه می‌گوید: «طی چند روز آینده جمع‌آوری سازه پل قدیمی گیشا آغاز خواهد شد که این روند حدود 2‌ماه به طول خواهد انجامید. بعد از اجرای پروژه بخش‌های مورد نیاز پل قدیمی گیشا دوباره احیا خواهد شد.»

او ادامه می‌دهد: «سعی شده تا با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تدابیر لازم برای به حداقل رساندن مشکلات ترافیکی اندیشیده شود. از این‌رو تا زمانی که عملیات خاکبرداری شروع می‌شود،  دسترسی‌های جدیدی در طول پروژه اضافه خواهد شد تا بار ترافیکی توزیع شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید