• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 18 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 55146
+
-

تاج: با مربی خارجی نشان می‌دهیم تحریم‌ها اثری نداشته!

تاج: با مربی خارجی نشان می‌دهیم تحریم‌ها اثری نداشته!

به‌نظر می‌رسد یکی از تفریحات مدیران فدراسیون فوتبال، اعلام زمان برای معرفی سرمربی جدید تیم ملی است. در تازه‌ترین مورد، مهدی تاج، به سایت خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی گفته است که دو سه روز آینده جانشین کارلوس کی‌روش انتخاب می‌شود. رئیس فدراسیون فوتبال در بخشی دیگر از این گفت‌وگو، انتخاب احتمالی سرمربی تیم ملی را دستاوردی برای کشور ارزیابی کرده است: «اگر این سرمربی ظرف دو سه روز آینده معرفی شود، یک برند برای کشور شده و نشان می‌دهد که تحریم‌ها هیچ تأثیری نداشته و دنیا می‌خواهد با ایران مراوده داشته باشد.»
تاج از یک طرف تلاش کرده انتخاب مربی خارجی تیم ملی را به بی‌اثر بودن تحریم‌ها ربط دهد، از طرف دیگر مدعی شده که فوتبال هم باید مثل بقیه بخش‌های کشور «آرایش دفاعی» بگیرد: «یکی از پیشنهادات فدراسیون فوتبال این بوده که تمامی حوزه‌ها آرایش دفاعی به‌خود بگیرند که بر این اساس به مدیران تیم‌های باشگاهی عنوان شده که بهتر است حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر محدود شود.» او پیکان را مثال زده و مدعی شده که این باشگاه پیشنهاد داده که دستمزد بازیکنان خارجی‌اش را به‌صورت ریالی پرداخت کند!
  وزیر ورزش: با چند مربی خیلی خوب تفاهم شده!
بعید است دو سه روز دیگر سرمربی تیم ملی انتخاب شود اما در فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هنوز کسی نمی‌داند انتخاب قطعی یا دست‌کم گزینه‌های نهایی چه کسانی هستند‌.
پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان به نقل از مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش نوشته است: «کاملا در جریان هستم که مسئولان فدراسیون فوتبال با جدیت پیگیر این موضوع هستند و با تعدادی از مربیان خیلی خوب خارجی در این خصوص مذاکراتی داشته و به تفاهم‌هایی رسیده‌اند.»
محمود اسلامیان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، آدرس دقیق‌تری داده است: «با 2مربی اروپایی به توافق رسیده‌ایم؛ رزومه این مربیان برای ما بسیار مهم بود اما آنها فعلا در جایی مشغول به‌کار نیستند و به‌زودی یکی از آنها را به‌عنوان گزینه نهایی انتخاب می‌کنیم.» او گفته نمی‌تواند از گزینه‌ها نامی ببرد چون قیمت‌شان بالا خواهد رفت. اسلامیان در عین حال مدعی شده که تا پایان اردیبهشت سرمربی تیم ملی معرفی خواهد شد.
  ویلموتس یا لوپتگی؟
تسنیم با اشاره به حرف‌های اسلامیان، درباره گزینه‌های احتمالی سرمربیگری تیم ملی نوشته: «پیگیری‌ها نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال به 2گزینه بیش از بقیه نزدیک شده بود، 2گزینه‌ای که طبق گفته اسلامیان هم‌اکنون مربی تیمی نیستند؛ یکی مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی بلژیک و دیگری خوان لوپتگی سرمربی سابق تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید. با این حال مذاکرات با ویلموتس بهتر پیش رفته و وی هم‌اکنون نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود.» گزینه سوم می‌تواند یک نام آشنا باشد؛ اروه رنار، سرمربی فرانسوی که گفته می‌شود ممکن است به‌زودی از تیم ملی مراکش جدا شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید