• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
شنبه 14 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54517
+
-

حمایت2 میلیون دلاری کره از پناهندگان افغان ساکن ایران


برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) از کمک جدید 2میلیون دلاری جمهوری کره برای حمایت از معیشت 30هزار نفر از آسیب‌پذیرترین پناهندگان افغان ساکن مهمانشهرهای ایران برای 2 سال آینده استقبال کرد.
نگار گرامی،  نماینده برنامه جهانی غذا در ایران گفت: «ما از دولت و مردم کره برای حمایت‌های مستمرشان از پناهندگان ساکن در ایران قدردانی می‌کنیم. جمهوری کره از سال 2014میلادی با اهدای 9.6میلیون دلار به فعالیت‌های ما در صدر کشورهای اهدا‌کننده کمک‌های مالی این سازمان در ایران قرار دارد.»
برنامه جهانی غذا درنظر دارد تا این بودجه را صرف ایجاد فرصت‌های درآمدزایی برای آسیب‌پذیرترین پناهندگان افغان که داخل و خارج از مهمانشهرها زندگی می‌کنند،  کند. برنامه جهانی غذا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای لازم برای شروع کسب و کارهای کوچک را در اختیار زنان و مردان پناهنده قرار می‌دهد. آنها پس از تکمیل این دوره‌های آموزشی سرمایه شروع به‌کار خود را دریافت می‌کنند. مردان و زنان پناهنده‌ای که از قبل مهارت‌های لازم را داشته باشند،  یارانه نقدی یا ابزار لازم برای شروع کسب و کار کوچک مانند بافت فرش و گلیم،  گلدوزی،  خیاطی و دیگر صنایع‌دستی را دریافت می‌کنند.
یو جانگ هیان، سفیرجمهوری کره در ایران گفت: «مایه افتخار من است که در ادامه همکاری نزدیک طی 6 سال گذشته با برنامه جهانی غذا این کمک را به پروژه ارزشمند «درآمدزایی برای پناهندگان افغان در ایران» تقدیم کنم. امیدوارم این پروژه با ایجاد فرصت‌های درآمدزایی برای تعداد زیادی از پناهندگان در ایران در بهبود زندگی آنان تأثیرگذار باشد. مایلم در اینجا تأکید کنم که دولت جمهوری کره متعهد به ارائه کمک‌های بشردوستانه خود در آینده نیز است.»
برنامه جهانی غذا از اواخر دهه 1980میلادی،  زمانی که نخستین گروه پناهجویان از افغانستان و عراق وارد ایران شدند، کمک‌های غذایی خود را به پناهندگان آغاز کرد. (همشهری)

این خبر را به اشتراک بگذارید