• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 11 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 54312
+
-

محمدرضا خاتمی در دادگاه

عکس نگاشت
محمدرضا خاتمی در دادگاه

نخستین جلسه دادگاه سیدمحمدرضا خاتمی به‌صورت علنی برگزار شد. البته دقایقی بعد از آغاز نشست، قاضی دادگاه را غیرعلنی اعلام کرد و خواستار عدم‌انعکاس جزئیات از سوی رسانه‌ها شد.
به‌گزارش امتداد، این دادگاه که با قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان آغاز شد، پس از اتمام قرائت آن وکلای خاتمی -امیرحسین آبادی و حجت کرمانی- ایرادات شکلی به دادگاه گرفتند که توسط دادگاه و نماینده دادستان پذیرفته نشد.
در ادامه دبیرکل سابق مشارکت در این دادگاه به دفاع از خود پرداخت و بخش نخست دفاعیه خود که شامل اثبات تقلب در انتخابات بود را ارائه کرد. به‌دلیل عدم‌اتمام دفاعیات جلسه به جلسات بعدی موکول شد. زمان جلسه دادگاه بعدی هنوز تعیین نشده است. دادگاه، علی شکوری‌راد؛ دبیر کل حزب اتحاد ملت، آذر منصوری؛ قائم‌مقام دبیر کل این حزب، مصطفی تاجزاده، فخرالسادات محتشمی‌پور و سعید شریعتی محمدرضا خاتمی را همراهی می‌کردند.
 اتهام محمدرضا خاتمی نشر اکاذیب است و به مصاحبه وی با برنامه تصویری رودررو بازمی‌گردد. او در این مصاحبه که 13آبان97 انجام شد در پاسخ به سؤالی اعلام کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۸۸، در ستاد وزارت کشور ۸میلیون رأی به صندوق‌ها اضافه شد و حتما در آن انتخابات ناسالم، تقلب شد.
کمتر از یک‌ماه بعد از انتشار این مصاحبه، دادستان به موضوع ورود کرد و دبیرکل سابق جبهه مشارکت به دادگاه احضار شد.





این خبر را به اشتراک بگذارید