• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 7 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53674
+
-

کمک به سیل‌زدگان به وسیله هوش مصنوعی

چشم انداز
کمک به سیل‌زدگان به وسیله هوش مصنوعی

 مرکز تحقیقات کمیسیون اروپا مشغول کار روی سیستمی است که با استفاده از هوش مصنوعی و بررسی شبکه‌های اجتماعی اطلاعات درباره مناطق سیل‌زده را جمع‌آوری کرده و روند رسیدگی به نقاط بحرانی را اولویت‌بندی کند.
به‌گزارش انگجت، با این سیستم محققان به‌دنبال راهی هستند که بتوان از هوش مصنوعی برای شناسایی میزان اضطراب مردم مناطق مختلف برای کمک‌رسانی به آنها استفاده کرد و متوجه شد که چه مناطقی بیشتر از بقیه نیاز به کمک دارند.
این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به جمع‌آوری و شناسایی توییت‌هایی می‌کند که افراد سیل‌زده با محوریت مناطق بحران زده منتشر کرده‌اند.  اخیرا این سیستم موفق شد بیشتر از ۱۴هزار توییت مربوط به سیل در منطقه کالابریا ایتالیا را شناسایی کرده و براساس داده‌های جغرافیایی آنها را طبقه‌بندی ‌کند. محققان امیدوارند بتوانند از شبکه‌های اجتماعی در کنار دیگر اطلاعات جغرافیایی استفاده کنند. آنها می‌خواهند از سرعت بالای شبکه‌های اجتماعی برای کمک‌رسانی استفاده کنند. البته دانشمندان اروپایی در این راه تنها نیستند و کمپانی‌های دیگری مانند فیسبوک و گوگل هم در حال توسعه سیستمی برای برداشت اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت هستند. استفاده از هوش مصنوعی یکی از مهم‌ترین راهکارهای دانشمندان برای پیش‌بینی حوادث طبیعی و همچنین افزایش بهره‌وری امداد است. چندی پیش هم گزارشی منتشر شد که محققان گوگل توانسته‌اند یک سیستم هوش مصنوعی طراحی کنند که بتواند تا میزان 75درصد دقت میزان وقوع سیل را به درستی پیش‌بینی کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید