• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 7 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53638
+
-

حمله به ضلع پنجم

حمله به ضلع پنجم

هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ‌برتر عصر امروز با انجام 2بازی در مشهد و آبادان به پایان خواهد رسید. از رقابت‌های این هفته 6بازی در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و 2بازی باقیمانده که امروز انجام می‌شود، بازی‌های سرنوشت‌سازی برای صدر و قعر جدول خواهند بود. در پایین جدول داربی نفتی‌های خوزستان برپاست که تأثیر زیادی در سرنوشت نفت مسجدسلیمان دارد. در بالای جدول هم استقلال و پدیده به مصاف هم می‌روند. این بازی یا استقلال را به قهرمانی امیدوار می‌کند و یا پدیده را به کسب سهمیه؛ البته به شرط آنکه مثل بازی رفت مساوی نشود.
 نفت آبادان- نفت مسجدسلیمان
2تیم نفتی، هردو از خوزستان؛ با این تفاوت که نفت آبادان آسوده‌خاطر است اما نفت مسجدسلیمان خطر سقوط را به‌شدت احساس می‌کند. نفت مسجدسلیمان تنها تیمی است که در نیم فصل دوم پیروز نشده و 12بازی است در حسرت برد می‌سوزد. این تیم آخرین‌بار در هفته چهاردهم پیکان را شکست داده و بعد از آن هرگز پیروز نشده است. با وجود این هنوز بالاتر از سپیدرود قرار دارد و تا این هفته به جمع 2تیم سقوط‌کننده نرسیده است. بعد از این ناکامی‌ها علیرضا مرزبان شغل خودش را روی نیمکت این تیم از دست داد و هدایت نفت به فیروز کریمی سپرده شد. اما این متخصص حفظ تیم‌ها در لیگ هم در بازی اول نتوانست تغییری در روند مسجدسلیمانی‌ها ایجاد کند. بعد از تساوی با استقلال خوزستان حالا فیروز کریمی با یک خوزستانی دیگر بازی دارد. زردپوشان آبادان برخلاف همتای خود اوضاع خوبی در هفته‌های اخیر داشته‌اند. صنعت‌نفت برای نخستین‌بار در این فصل 2بازی متوالی را برده و دومین برد آنها یک پیروزی پرگل در زمین فولاد بوده است. برزیلی‌ها امروز به‌دنبال سومین برد متوالی هستند اما حریف خیلی بیشتر از آنها به 3امتیاز بازی نیاز دارد.
 پدیده- استقلال
یک بازی 6امتیازی دیگر در جمع 5تیم مدعی صدر جدول که به «بیگ‌فایو» مشهور شده‌اند؛ تیم‌هایی که 5ضلعی مدعیان این فصل را تشکیل داده بودند و چهره قهرمان و سهمیه‌ها را هم تا حدود زیادی بازی‌های رودرروی همین تیم‌ها مشخص کرد. پدیده تا امروز ضعیف‌ترین تیم در جمع «بیگ‌فایو» بوده و با نتایج ضعیف در دوئل‌های رودررو در رتبه پنجم قرار گرفته است. پدیده مقابل پرسپولیس (2بار)، سپاهان و تراکتورسازی شکست خورده و تنها تیم مدعی که هنوز پدیده را نبرده همین استقلال است. بازی رفت 2تیم در تهران بدون گل مساوی شد و حالا در مشهد پدیده به‌دنبال نخستین پیروزی‌اش مقابل مدعی‌های صدر جدولی است. پیروزی در این بازی می‌تواند میزبان را به کسب رتبه چهارم امیدوار کند و با توجه به اینکه قهرمان جام‌حذفی هم احتمالا یکی از 3تیم برتر لیگ خواهد بود، تیم چهارم لیگ می‌تواند سهمیه آسیا را به‌دست بیاورد. تیم خوش‌ترکیب یحیی گل‌محمدی در این بازی هیچ غایبی ندارد و بعد از شکست غیرمنتظره‌اش در قائمشهر به‌دنبال بردن استقلال است تا حقانیتش را در بازی‌های بزرگ هم ثابت کند. در آن‌سوی میدان اما استقلال با نتایج خوب اخیرش در لیگ، برای بردن پدیده در مشهد هم کم‌امید نیست. استقلال به همراه سپاهان موفق‌ترین تیم در بازی‌های خارج از خانه بوده و پیروزی احتمالی در مشهد هشتمین برد این تیم در خارج از خانه خواهد بود. وینفرد شفر در این بازی امید نورافکن را به‌دلیل اخراج در بازی قبلی و فرشید اسماعیلی و‌اللهیار صیادمنش را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. استقلال که با 9گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ را دارد، برای مهار مثلث تهاجمی پدیده یعنی محمد و امین قاسمی‌نژاد و یونس شاکری کار سختی در پیش خواهد داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید