• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 3 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53319
+
-

زخم شایعات بر تن خانواده باران

داخلی
زخم شایعات بر تن خانواده باران


10 روز از ماجرای گم شدن باران، دختربچه  هشت‌ساله اهل شهر مهاجران استان مرکزی می‌گذرد و خانواده‌اش هنوز چشم به راه بازگشت او به خانه هستند. هر چند در روزهای گذشته استاندار مرکزی از ردگیری باران خبر داد و گفت که امیدوار است دختربچه گمشده در روزهای آینده به آغوش گرم خانواده‌اش برگردد اما خانواده‌ باران می‌گویند هنوز هیچ خبری از دخترشان ندارند و کسی پاسخی درباره وضعیت او، محل نگهداری‌اش و اینکه چه اتفاقی برایش رخ داده به آنها نمی‌دهد. بی‌خبری و نگرانی از سرنوشت باران اما تنها اندوهی نیست که حال این خانواده 6نفره را بد کرده، بلکه زخم شایعاتی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود باعث شده که آنها از نظر روحی، شرایط سختی را سپری کنند. خواهر بزرگ باران در گفت‌وگو با همشهری از رنجی می‌گوید که در این روزها بر او و خانواده‌اش تحمیل شده است.

آخرین خبری که از باران به شما داده‌اند چیست؟
هیچ پاسخ درستی به ما نداده‌اند. دیروز هم گفتند که به‌خاطر مسائل امنیتی نمی‌توانند چیزی به ما بگویند.

 اینکه باران پیدا شده یا نه چطور؟
هیچی. در همین حد گفتند که دعا کنید برگردد.

شما از کجا درباره پرونده باران پیگیری کردید؟ پلیس یا استانداری؟
استانداری که چیزی به ما اعلام نکرده. بعد از آن روزی که استاندار گفت باران چند روز دیگر به خانه برمی‌گردد، همه گفتند که او پیدا شده. همه تماس می‌گرفتند و تبریک می‌گفتند. اما باران پیدا نشده. حتی نمی‌دانیم کجاست. ما هر روز از اداره آگاهی پیگیری می‌کنیم. آنها به ما گفتند که دارند کارشان را انجام می‌دهند و هیچ کوتاهی نخواهند کرد. همین.

 پدر و مادرتان این روزها در چه وضعیتی به‌سر می‌برند؟
از نظر روحی وضعیت بدی دارند. خیلی‌ها با شایعاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، فقط درد ما را بیشتر کرده و آبرویمان را برده‌اند. اوضاع روحی همه اعضای خانواده ما خراب است.

 مگر چه شایعاتی منتشر شده؟
خیلی‌ها بی‌آنکه بدانند چه آسیبی به ما می‌رسانند به دروغ در شبکه‌های اجتماعی مطالب دردآوری منتشر کرده‌اند. یکی نوشته که ربوده شدن باران کار عمویش است و یکی دیگر به خانواده ما تهمت خلافکاری زده و گفته که باران را به‌خاطر تسویه حساب برده‌اند. بعضی‌ها به دروغ و برای اینکه فالوور بیشتر پیدا کنند، مدعی شده‌اند که همسایه ما هستند و اطلاعات دست اولی درباره باران دارند و بعد در صفحه‌شان به خانواده ما تهمت زده‌اند. نمی‌دانید این شایعات چه صدمه‌ای به خانواده‌ام وارد کرده. من و اعضای خانواده‌ام از کسانی که با دروغ‌پردازی با آبروی ما بازی کرده‌اند نمی‌گذریم.

 درباره روزی که باران گم شد، بگویید. آن روز چطور متوجه ماجرا شدید؟
باران کوچک‌ترین عضو خانواده ماست. ما یک برادر و 3خواهریم و پدرم کشاورز است. آن روز صبح، باران مثل همیشه روپوش صورتی رنگ مدرسه‌شان را پوشید و از خانه بیرون رفت تا به مدرسه برود. او کلاس دوم و مدرسه آنها دولتی است و 150قدم بیشتر تا خانه ما فاصله ندارد. ما فکر می‌کردیم که او مدرسه است تا اینکه ظهر شد و از خواهرم خبری نشد.

مادرم که نگران شده بود، وقتی دید بقیه بچه‌های مدرسه به خانه برگشته‌اند و باران نیامده، به مدرسه رفت و آنجا بود که معلوم شد باران اصلا آن روز به مدرسه نرفته است.‌ای کاش مسئولان مدرسه صبح همان روز وقتی دیدند که باران نیامده با ما تماس می‌گرفتند و خبر می‌دادند. هر اتفاقی که برای خواهرم رخ داده، در راه مدرسه رقم خورده است. اگر زودتر از نرفتن باران به مدرسه باخبر شده بودیم، پلیس راحت‌تر می‌توانست ماجرا را پیگیری کند و شاید خواهرم همان روز پیدا می‌شد.

 بعد از گم شدن باران هیچ‌کس با شما تماس نگرفت که درخواست پول کند؟
نه. بعد از اینکه متوجه گم شدن خواهرم شدیم، پلیس را خبر کردیم و از همان زمان تحقیقات برای پیدا کردن او شروع شد. حالا هم هر چه اصرار می‌کنیم، چیزی درباره پرونده به ما نمی‌گویند. ما با هیچ‌کس اختلاف و دشمنی نداریم و خودمان هم نمی‌دانیم که چه اتفاقی برای خواهرم رخ داده است.

 درخواستی که از مردم دارید چیست؟
اینکه برای ما و باران دعا کنند. دعا کنند که خواهرم سالم به خانه برگردد. از وقتی که او گم شده هیچ کدام از ما یک روز خوش نداشته ایم. مدام در راه خانه و اداره آگاهی هستیم تا شاید خبری خوش بشنویم. از کاربران شبکه‌های اجتماعی هم می‌خواهم با شایعه‌سازی‌ و دروغ‌پردازی، بیشتر از این به خانواده ما زخم نزنند.

مکث

افشای جزئیات ماجرای باران پس از پیدا شدنش
بهروز اکرمی، معاون سیاسی امنیتی استانداری استان مرکزی در آخرین اظهارنظر درباره پرونده باران گفت: جزئیات ماجرای باران پس از پیدا شدنش گفته می‌شود، زیرا درحال حاضر نمی‌توان سخنی از سرنوشت او مطرح کرد. وی ادامه داد: نباید تا پیدا شدن کامل باران و بازگشت او نزد خانواده‌اش، اطلاعات مربوط به این مسئله را بازگو کرد چرا که احتمال دارد هرگونه مصاحبه‌ای در این‌باره، فرایند پیدا شدن باران را پیچیده‌تر کند. جان انسان‌ها بیش از هر موضوع دیگری ارزشمند است و اطلاع‌رسانی به مردم در اولویت‌های بعدی قرار دارد؛ لذا هر اقدامی که باعث شود جان باران به خطر بیفتد، نباید انجام شود؛ به همین علت هم‌اکنون نمی‌توان هیچ موضوعی را درخصوص سرنوشت باران بیان کرد. وی افزود: باید صبر کرد تا فرایند جست‌وجو و پیدا شدن باران شیخی تا انتها پیش برود و پس از آن شرح ماجرا با جزئیات کامل گفته می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید