• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 2 اردیبهشت 1398
کد مطلب : 53073
+
-

همنشینی با سیل‌زدگان

رئیس‌جمهور با سفر به استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام قول داد دولت در کنار مردم سیل‌زده باقی خواهد ماند

دولت
همنشینی با سیل‌زدگان


رئیس‌جمهور شنبه  راهی استان‌های سیل‌زده شد. حسن روحانی در بازدید ابتدای هفته خود به 3استان لرستان، ایلام و خوزستان سفر کرد و در اجتماع مردم سیل‌زده پلدختر و چم‌مهر لرستان، اهالی روستای شوره ایلام و مردم اهواز به آنها وعده داد دولت تا بازگشت شرایط عادی و جبران خسارات در کنار مردم باقی خواهد ماند. براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به تشکیل جلساتی در تهران برای پیش‌بینی بارندگی سال آینده گفت: مبنا بر این درنظر گرفته شد که سال آینده نیز با چنین سیلابی مواجه خواهیم بود و باید درس‌های لازم را از این حادثه سیل اخیر گرفته و برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته باشیم. او در سخنرانی خود در خوزستان نیز با تأکید بر اینکه مبنای محاسبات مسئولان باید بر این باشد که روند ترسالی ادامه خواهد یافت، تصریح کرد: بدون تردید اگر مشکلات کنونی ناشی از سیل سال بعد هم تکرار شود، برای هیچ‌کس پذیرفتنی نیست، لذا باید برنامه‌ریزی‌های جامع و کاملی را برای مقابله با حوادث احتمالی درنظر بگیریم.

 شکست دشمن در القای خشکسالی
رئیس‌جمهور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در اظهارات دیگری که بازتاب گسترده‌ای هم در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور داشت به موضوع القای خشکسالی در کشور پرداخت و آن را ساخته و پرداخته دشمنان دانست. او با بیان اینکه «دشمنان می‌گفتند خشکسالی ایران را از بین می‌برد ولی دست قدرت خدا این تفکر باطل را از بین برد»، افزود: طی سالیان طولانی غرب در تحریم‌ها و تبلیغات خود عنوان می‌کرد که خشکسالی ایران را از بین خواهد برد و صراحتاً چنین تبلیغ می‌کردند که دریاچه ارومیه خشک خواهد شد و قابل احیا ‌نیست، لذا شمال غرب ایران کاملاً غیرقابل سکونت خواهد بود و بقیه نقاط کشور را نیز گردوغبار و ریزگردها از بین خواهد برد و با این نوع تبلیغات بذر یأس و ناامیدی را در ذهن مردم پراکنده می‌کردند. او همچنین با انتقاد از کسانی که سدسازی در کشور را زیر سؤال می‌بردند، اقدامات انجام‌‌شده در زمینه سدسازی در دوران جمهوری اسلامی ایران را بسیار ارزشمند و مفید توصیف کرد و گفت:‌ در ابتدای انقلاب حدود 19سد در کشور وجود داشت و امروز 172سد احداث شده و کار بسیار ارزشمندی است که در دوران 40ساله انقلاب انجام شده است.

حسن روحانی در خلال سفر خود به استان‌های جنوب غرب کشور توصیه‌های مشخصی با توجه به شرایط آب‌وهوایی هر منطقه در ماه‌های پیش‌رو داشت. او درباره خوزستان گفت: «با توجه به اینکه به روزهای گرم شدن هوا نزدیک می‌شویم و در این وضعیت زندگی برای کسانی که دچار آسیب شده و در چادر زندگی می‌کنند بسیار دشوار خواهد بود، لذا باید مسئولان مربوطه موضوع اسکان همه آنهایی که محل مسکونی آنها آسیب دیده را در اولویت قرار دهند.» توصیه روحانی در جمع مردم پلدختر خطاب به مسئولان اجرایی هم این بود: «در اینجا اعلام می‌کنم مسئولیت بازسازی همه مناطق ویران‌شده با فرماندهی وزیر کشور است و دستور می‌دهم که پلدختر، معمولان و روستاهای آسیب‌دیده که خسارات سنگینی دیده‌اند در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و قرارگاه بازسازی و سازندگی زمینه‌های لازم را برای شما مهیا خواهد کرد.»  او در جمع مردم سیل‌زده درباره تأمین کالاهای آسیب‌دیده آنها گفت: همه تلاش مسئولان در زمینه تأمین اثاثیه منزل سیل‌زدگان باید بر این باشد که به جای پول، اثاثیه لازم برای آنها تهیه شود و در این زمینه همه باید از تولیدکننده تا وزارت صنعت به صحنه بیایند و کاری کنند که مردم کمترین دغدغه را در این زمینه داشته باشند

این خبر را به اشتراک بگذارید