• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 فروردین 1398
کد مطلب : 52369
+
-

کمک گیلان به لرستان

استاندار: 40 دستگاه انواع ماشین‌آلات راه‌سازی از این استان به مناطق سیل‌زده فرستاده شد

امداد
کمک گیلان به لرستان

 مهسا طالبی|  رشت- خبرنگار:


در روزهای اخیر بسیاری از استان‌های کشور در حال کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده کشور همچون گلستان، لرستان و خوزستان هستند. بارش باران و وقوع سیل خسارت‌های زیادی به شهرها و روستاهای غرب کشور زد. به همین دلیل استان‌هایی که با این معضل مواجه نبودند به کمک هموطنان گرفتار در سیل شتافتند.


اعزام بیش از ۳۰ دستگاه کامیون از گیلان 

استاندار گیلان با بیان این‌که تاکنون بیش از ۳۰ دستگاه کامیون از کمک‌های گیلان عازم مناطق سیل‌زده کشور شده، ارزش ریالی آن را بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعلام کرد.
«مصطفی سالاری» با بیان این‌که این چهارمین محموله کمک به استان‌های سیل‌زده کشور است، افزود: این محموله شامل لوازم ضروری و اساسی است که با کمک‌های مردمی و تلاش‌ دستگاه‌های امدادی و اجرایی استان گردآوری شده است.
به گفته وی، 2 موکب از گیلان که در ایام اربعین فعالیت داشت هم برای خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده فرستاده شد.

استاندار ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته مردم و دستگاه‌های اجرایی برای جمع‌آوری کمک بیان کرد: مسئولیت توزیع اقلام مذکور در مناطق سیل‌زده بر عهده هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی است و امیدواریم به موقع به دست هموطنانمان برسد.وی افزود: همچنین 40 دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی نیز به این مناطق فرستاده شد.


فعال شدن موکب‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان هم گفت: گیلان در این رابطه استان معین لرستان شده است.«سید محمد احمدی» با بیان این‌که تلاش داریم موکب‌ها را فعال کنیم، افزود: استقرار و تقویت موکب‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد و همه ما ارائه اقلام خوراکی به موکب‌ها را تسهیل کنیم.
وی با بیان این‌که با دستور وزیر کشور موکب‌های استان‌ها فعال شده، اظهار کرد: استاندار گیلان نیز در این زمینه تاکید دارد بنابراین باید از تجربه‌هایمان در اربعین، برای کمک به سیل‌زدگان استفاده کنیم.


احمدی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای سیل‌زدگان گفت: همه آنها برادران و خواهران دینی ما هستند، باید به یاری آنها بشتابیم و هر چه در توان داریم کمک کنیم. وی با یادآوری زلزله سال ۶۹ در رودبار بیان کرد: بسیاری از استان‌های کشور در زلزله رودبار به ما کمک کردند، اکنون هموطنان ما در استان‌های سیل‌زده به یاری ما نیازمندند و این بار نوبت ماست که به آنها کمک کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گیلان با بیان این‌که باید بخش خصوصی را فعال کنیم، گفت: بخش خصوصی می‌تواند با موکب‌ها همکاری کند. 
این مسئول با اشاره به تماس‌های مختلف برای کمک به سیل‌زدگان کشور تصریح کرد: افراد زیادی برای کمک اعلام آمادگی می‌کنند ولی مدیران باید در این عرصه در خط مقدم باشند.


استقرار موکب خدام‌العتره در مناطق سیل‌زده لرستان

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت گفت: موکب خدام‌العتره شهرداری رشت برای طبخ و توزیع غذای روزانه در مناطق سیل‌زده لرستان حضور دارد.
«علیرضا قانع» اظهار کرد: ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری و نیروهای داوطلب برای برپایی موکب آشپزخانه به شهر معمولان از توابع پلدختر اعزام شدند. وی موکب خدام‌العتره شهرداری را نخستین موکب گیلانی حضور یافته در مناطق سیل‌زده لرستان عنوان کرد.

رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت با اشاره به این‌که در هر وعده غذایی، ۲ هزار پرس غذا برای مردم مناطق سیل‌زده طبخ می‌شود، گفت: روزانه ۶ هزار پرس غذا به همت این موکب طبخ و توزیع می‌شود.
قانع اضافه کرد: 2 هزار بسته مواد غذایی و اقلام بهداشتی نیز به همت موکب خدام‌العتره شهرداری در مناطق سیل‌زده لرستان توزیع شده است.
وی با اشاره به وضعیت مناطق سیل‌زده بیان کرد: قسمتی از شهر معمولان زیر آب رفته است. ۱۰ الی ۱۲ روستای منطقه به شدت درگیر سیل هستند و بسیاری از خانه‌ها تخریب شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: پاک‌سازی معابر نیز به صورت مستمر از سوی بسیج و گروه‌های جهادی انجام می‌شود.
رئیس ستاد اربعین شهرداری رشت بیان کرد: راه دسترسی به برخی روستاهای لرستان کاملا بسته شده و توزیع مواد غذایی از طریق بالگرد یا به وسیله طناب از روی پل صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که امکانات موکب خدام‌العتره شهرداری پاسخگوی نیاز ۳ تا ۴ روز مردم است گفت: نیازهای مردم بیش از امکانات موجود است و موکب خدام‌العتره شهرداری با فعالیت شبانه‌روزی به مردم سیل‌زده خدمت‌رسانی می‌کند و این آمادگی وجود دارد تا روزهای بیشتری نیز خدمات ادامه یابد.
قانع از زحمات و پیگیری اعضای شورای اسلامی رشت، پرسنل شهرداری و مردم رشت قدردانی کرد.


ارسال مواد غذایی از منطقه آزاد انزلی

منطقه آزاد انزلی هم یک محموله کامل از مواد غذایی و تجهیزات مورد نیاز سیل‌زدگان که از سوی این سازمان و فعالان اقتصادی تهیه شده بود را به مناطق سیل‌زده کشورمان ارسال کرد.
به گفته مدیرعامل سازمان ‌منطقه آزاد انزلی، این محموله شامل ۲۰۰ تخته پتو، ۲۰۰ بسته آب معدنی، ۷۰ دست پوشاک و کاپشن، ۵۰ کارتن لوازم بهداشتی و ۱۵ عدد لوازم گرمایشی به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال بود که با همکاری هلال احمر به مناطق آسیب‌دیده ارسال شد.
به گفته وی، پس از وقوع سیل در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان مرکز جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این سازمان دایر و به همت تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی، خیرین، گردشگران و ساکنان محدوده اقلام مورد نظر تهیه و روند کمک‌رسانی به هموطنان همچنان از سوی این سازمان ادامه دارد.


کمک‌ 120 تنی کالا به سیل‌زدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: تاکنون ۱۲۰ تن کالا به ارزش یک میلیارد تومان از گیلان به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.«مهدی ولی پور» افزود: علاوه بر کمک‌های مردمی یک فروند بالگرد امدادی، 3 فروند قایق امدادی و 3 تیم پزشکی داوطلب از گیلان در مناطق سیل‌زده حضور دارند.وی اظهار کرد: مردم می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد تمامی بانک‌ها به نام جمعیت هلال احمر یا با وارد کردن کد دستوری #۱۱۲*۷۸۰* واریز کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید