• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 25 فروردین 1398
کد مطلب : 52367
+
-

پایان بلاتکلیفی جاده بستان‌آباد - شیبلی

این جاده بین‌المللی و پرتردد به دلیل نواقص موجود، سالانه جان تعداد زیادی از رانندگان و سرنشینان خودروها را می‌گیرد

عمران
پایان بلاتکلیفی جاده بستان‌آباد - شیبلی

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی از اجرایی شدن پروژه 10 کیلومتری بستان‌آباد - شیبلی پس از 2 سال بلاتکلیفی خبر داد. 

«محمد وحدتی» در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به این‌که پروژه جاده بستان‌آباد - شیبلی به دلیل نیمه‌کاره رها کردن پیمانکار قبلی تعطیل بود، اظهار کرد: در سال ۹۵ پیمانکاری این پروژه را شرکتی بر عهده داشت که با توجه به پرداخت نشدن پول شرکت طبق صورت وضعیت، این پیمانکار از ادامه پروژه انصراف داد. هم‌اکنون پیمانکار جدید این پروژه تعیین شده است و عملیات این جاده دوباره از سرگرفته می‌شود.

وحدتی با اشاره به این‌که جاده بستان‌آباد - شیبلی از جاده‌های پرخطر استان است، گفت: با توجه به بین‌المللی و پرتردد بودن این جاده، سالانه تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان به دلیل نواقص موجود در این جاده جان خود را از دست می‌دهند و لازم است که عملیات این جاده هر چه سریع‌تر به پایان برسد. این مسئول به اجرای نیوجرسی (جداکننده) در مسیر بستان‌آباد - اتوبان پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: برای کاهش تلفات جاده‌ای تصمیم بر جدول‌گذاری و ایجاد سرعت‌گیر در طول میدان ولایت بستان‌آباد تا روستای هلان شد. وحدتی به وضعیت اسفناک جاده ترانزیت بستان‌آباد اشاره و عنوان کرد: این جاده به دلیل وجود رودخانه و پل اوجان‌چای دوبانده است، همچنین آسفالت آن از بین رفته است. بر این اساس قرار شد تا پل موجود در این مسیر تعریض و قسمتی از جاده‌های ترانزیت داخل محدوده بستان‌آباد و همچنین تیکمه‌داش آسفالت‌ریزی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان از آسفالت‌‌ریزی راه روستای پدری شهریار (خشکناب) و تیکمه‌داش - آزادراه پیامبراعظم خبر داد و افزود: در بازدیدهای چند روز پیش از جاده‌های شهرستان، قرار شد راه‌ مسیرهای قره‌کوشن - باشسیز و ایل یولی، همچنین تیکمه‌داش - شربیان و باشکند آسفالت‌‌ریزی شود. آسفالت‌ریزی دیگر جاده‌های شهرستان از جمله مسیر روستاهای نوجه‌ده سادات، انرجان و زیرکان و خیرآباد هم امسال انجام خواهد شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید