• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 22 اسفند 1397
کد مطلب : 50826
+
-

توقف یک نمایش پرحاشیه

کارگردان اول نمایش هفت ‌شهر عشق: هنوز تیم قبلی نمایش دستمزدهای خود را نگرفته‌اند

نمایش
توقف یک نمایش پرحاشیه

فهیمه پناه‌آذر/روزنامه‌نگار


عدم‌استقبال از نمایش «هفت» و بالا بودن هزینه‌هایی که سازندگان نمایش از عهده تأمین آن بر نیامدند، باعث شد که اجرای این نمایش پرحاشیه بعد از 13شب متوقف شود؛ نمایشی که تیم قبلی آن از کارگردان که مجری طرح نیز بوده گرفته تا بازیگران فرعی هنوز پولی بابت قراردادی که داشتند، از تهیه‌کنندگان نگرفته‌اند. به گزارش همشهری، محمد عبدی‌زاده، کارگردان و مجری طرح پروژه قبلی نمایش «هفت شهر عشق» است؛ نمایشی که قرار بود در سالن وزارت کشور روی صحنه برود، اما با حواشی بسیار مواجه شد و در نهایت اجرا نشد. این نمایش بعدها با تیم جدید اما همان تهیه‌کنندگان پروژه قبلی از هشتم اسفند‌ماه در سالن رویال هتل اسپیناس اجرای خود را آغاز کرد؛ نمایشی که در روزهای اول اجرای آن انتقاداتی به نوع و وضعیت اجرای آن  وارد شد و در نهایت نمایش بعد از 13اجرا متوقف شد.

تنها 271میلیون تومان گرفتیم
محمد عبدی‌زاده که هنوز هم پیگیر گرفتن دستمزد خود و دیگر عوامل گروه است، درباره شیوه پرداخت دستمزدها بعد از شکایت و پیگیری‌های انجام شده به همشهری گفت:« کل قرارداد تیم نمایش شامل 27نفر گروه حرکت و 25نفر گروه تولید و تدارک بود، 400میلیون تومان بود. به علاوه یک قرارداد 80میلیون تومانی که برای 25بازیگر فرعی نمایش بسته شد، که با پیگیری‌های انجام شده، از مبلغ 80میلیون تومان تنها 19میلیون تومان پرداخت شده است و از مبلغ 400میلیون تومان، تنها 252 میلیون پرداخت شده است.» این کارگردان با عنوان این مطلب که به‌دنبال دریافت حق و حقوق هستیم و همه افراد به جز بازیگران اصلی با من قرارداد دارند، عنوان کرد: «هم‌اکنون علاوه بر نامه شکایت بنده، دیگر افراد نیز نامه‌ای روی شکایت بنده ضمیمه کرده و خواهان احقاق حق هستند.» عبدی‌زاده که تا‌کنون سابقه کارگردانی تئاتر به‌صورت حرفه‌ای نداشته درباره پیوستن به این پروژه نمایشی هم گفت: «تحصیلات و کار من در سینماست و وقتی پیشنهاد این کار شد، برایم جذاب بود و کار را پذیرفتم، اما متأسفانه کار به نتیجه نرسید. بازیگران اصلی این نمایش هم که ابوالفضل پورعرب، محمد ساربان، محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، پانته‌آ بهرام، اندیشه فولادوند و نسیم ادبی بودند قراردادشان با تهیه‌کنندگان نمایش بود که از چند و چون آن بی‌اطلاع هستم.»

بار کج به منزل نمی‌رسد
عبدی‌زاده درباره خبر تعطیلی نمایش «هفت» در هتل اسپیناس گفت: «محمد حاتمی در پروژه قبلی بازیگردان بود. این گروه از نشان و نام نمایش برای نمایش جدیدشان استفاده نکردند. درباره متن هم با یاراحمدی نویسنده‌ای که نامش در نمایش است، صحبت کردم. گفتند که متن من با ایشان متفاوت است.» وی در واکنش به تعطیلی اجرای نمایش عنوان کرد: «بار کج به منزل نمی‌رسد.»

وقتی مردم به تماشای نمایش رفتند
با این حال نمایش «هفت شهر عشق» که به نام «هفت» تغییر نام داد، اجرایش در هفته دوم به پایان رسیده است؛ اجرایی که با مراجعه به سایت تهیه بلیت، استقبال سرد مخاطبان از آن پیدا بود. به گفته یکی از تهیه‌کنندگان نمایش هزینه‌های بالا و عدم‌تأمین هزینه‌ها دلیل اصلی این توقف بوده است. سهراب‌پور در گفت‌وگویی با مهر تأکید کرد: «هزینه‌های جاری چنین تولیداتی باید مقرون به صرفه باشد، همچنین باید مکان اجرا به لحاظ فنی و هزینه‌ای متعادل و قیمت بلیت‌ها هم مناسب باشد. ضمن اینکه باید تبلیغات به درستی برای اجرای این چنین آثاری انجام شود که ما برای اجرای موسیقی نمایش «هفت شهر عشق» این پارامترها را نداشتیم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید