• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 21 اسفند 1397
کد مطلب : 50617
+
-

گلایه ها و توصیه های آیت الله آملی لاریجانی در روز تکریم

رئیسی: مردم در مورد اجرای عدالت نگرانند

آملی لاریجانی: تهمت زنندگان را حلال نمی‌کنم؛ آقای رئیسی باید صبوری کنید چون تیرهای بلا خواهد آمد

قضایی
رئیسی: مردم در مورد اجرای عدالت نگرانند


خداحافظی آیت‌الله آملی‌لاریجانی از قوه قضاییه در روز آخری که بر این کرسی تکیه زده بود همراه بود با گلایه‌ها و درد دل‌های او. سیدابراهیم رئیسی، رئیس جدید قوه قضاییه هم با نگاه به آینده سخن گفت و تأکید کرد هیچ فردی در هیچ جایگاهی حق دورزدن قانون را ندارد. روز گذشته مراسم تودیع و معارفه ریاست قوه قضاییه با حضور مسئولان کشوری و لشکری در قوه قضاییه برگزار شد و حکم مقام معظم رهبری خطاب به ریاست قوه قضاییه حجت‌الاسلام والمسلمین‌سیدابراهیم رئیسی به وی ابلاغ شد. حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی با تأکید بر اینکه در کشور همه موظفند اجرای قانون کنند، گفت: بنده نمی‌خواهم بگویم اجرای عدالت مساوی با اجرای قانون است؛ اما هم‌اکنون اگر ما بخواهیم بر یک اصل تفاهم و توافق کنیم که نزدیک‌ترین اساس به اجرای عدالت باشد، آن اجرای قانون است. در کشور همه موظفند اجرای قانون کنند. رئیسی با بیان اینکه منشور ۸ بندی رهبری را منشور کاری برای همکاران قضایی در این دوره قلمداد خواهم کرد، گفت: مردم همچنان به‌رغم تلاش‌هایی که انجام شده است، در مورد عدالت نگران هستند و خواهان این هستند که عدالت را بیشتر ببینند. لذا  اساس تحول قضایی باید در بستر گام دوم شکل بگیرد. به گزارش ایسنا،‌رییس قوه‌قضاییه با بیان اینکه در ارتباط با دستگاه قضا تلاش‌های بسیاری شده اما امروز همچنان اطاله دادرسی و ورودی پرونده زیبنده نظام اسلامی ما نیست. گفت:  این تعداد ورودی پرونده زیبنده نیست و باید سرچشمه را بررسی کرد. در این رابطه وظیفه پیشگیری را هم دولت و هم مجلس بر عهده دارد. تمامی اقدامات باید با نگاه پیشگیرانه باشد.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر صیانت از آزادی‌های اجتماعی و حقوق مردم  ادامه داد: مسئله حقوق شهروندی از موضوعات جدی در دستگاه قضایی است. ما نمی‌توانیم در مقابل تجاوز به آب، خاک، جنگل، محیط زیست و سلامت قضایی مردم و آنچه حقوق حقه مردم است، بی‌تفاوت باشیم. حتما دستگاه قضایی در مورد حقوق عامه ساکت نمی‌نشیند و در مقابل متجاوزان خواهد ایستاد و مردم با عمل قضات، باید دستگاه قضایی را  پناه خود و قاضی را به عنوان حامی مطمئن بشناسند.

گلایه‌های آیت‌الله
آیت‌الله آملی لاریجانی در مراسم روز گذشته با اشاره به شایعاتی که پیرامون خانواده و دخترش وجود دارد گفت: گاهی دشمن بیرونی و جاهل درونی مشکل ایجاد می‌کند. دشمن شایعه کرد دختر رئیس قوه قضاییه جاسوس است. صبیه ما جایی می‌رفت می‌گفتند شما از زندان آزاد شدید؟ عزیزی از ما حلالیت طلبید، من گفتم عهد کردم از کسی که تهمت بزند نمی‌گذرم و کسی را هم که حرف ناحقی را شنید ولی دفاع نکرد، حلال نخواهم کرد. وی با تأکید بر اینکه نقد دستگاه قضایی باید منصفانه باشد، تأکید کرد: یک قاضی باید در روز چند پرونده را بررسی کند، باید چند دادستان ترور شوند و مورد حمله قرار گرفته باشند ولی ارزیابی‌ها غیرمنصفانه است و تخریب گسترده علیه دستگاه قضایی است. آقای رئیسی من به این خاطر گفتم که باید رویکردتان مبتنی بر صبوری باشد چون تیرهای بلا خواهد آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید