• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
شنبه 18 اسفند 1397
کد مطلب : 50252
+
-

خبرهای کوتاه/شهر2

۲۰۰ هزار نهال در منازل تهرانی‌ها
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به شروع پویش بهار در تهران گفت: «در قالب این طرح تا پایان اسفندماه بیش از ۲۰۰هزار اصله نهال در منازل تهرانی‌ها کاشته می‌شود.» به گزارش ایلنا، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه دستورالعمل اجرایی این طرح به مناطق بیست‌ودوگانه شهرداری ابلاغ شده، عنوان کرد: «طرح کاشت نهال در منازل شهروندان از دی‌ماه آغاز شده و تا آخر اسفند ادامه خواهد داشت و شهروندان می‌توانند از طریق تماس تلفنی با سامانه۱۳۷ یا تماس و مراجعه حضوری به مراکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز منطقه محل سکونت خود نسبت به کاشت نهال اقدام کنند.» او با بیان اینکه پس از انجام بررسی‌های لازم، اعزام کارشناس و کاشت نهال مناسب در منازل شهروندان در حال انجام است، یادآور شد: «این طرح در ۱۲۳ناحیه شهرداری و با فعالیت ۱۲۳اکیپ متشکل از کارشناس، نیروی باغبان و ادوات لازم به اجرا درآمده و کارشناسان مربوطه با هماهنگی قبلی و کارت شناسایی به منازل مراجعه کرده و به‌منظور اطمینان خاطر خانواده‌ها، یکی از بانوان کارشناس فضای سبز شهرداری هر اکیپ را همراهی می‌کند.» 

  راه‌اندازی خانه‌های مشاوره در مترو
معاون فرهنگی اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از راه‌اندازی خانه‌های مشاوره در سال آینده خبر داد. به گزارش باشگاه‌ خبرنگاران جوان، احسان بیسادی در مراسم ۲۰سالگی متروی تهران که در ایوان انتظار ایستگاه میدان ولیعصربرگزار شد، گفت: «در ۱۶اسفند سال۱۳۷۷ از سکوی صادقیه نخستین قطار شهری تهران به سمت کرج شروع به حرکت کرد. تمام تلاش‌مان این است که ظرفیت متروی تهران را در کنار مأموریت اصلی خود که حمل‌ونقل مسافران است، به‌عنوان یک سازه فرهنگی اجتماعی در اختیار شهروندان قرار دهیم.» او با بیان اینکه ایستگاه‌های مترو فقط یک سازه حمل‌ونقلی نیستند، بلکه سازه اجتماعی هم به‌شمار می‌آیند، ادامه داد: «بنابراین تلاش ما به‌عنوان معاونت فرهنگی اجتماعی این است که سهم حوزه فرهنگ و اجتماع را ارتقا دهیم.» 

  وضعیت پروژه 15ساله متروی کرج
عضو شورای شهر کرج گفت: «باید سالی هزارمیلیارد تومان به پروژه مترو تخصیص داده شود تا در زمانبندی تعیین‌شده قطار شهری کرج به بهره‌برداری برسد.» محمدحسین خلیلی‌اردکانی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: «قطار شهری پروژه‌ای است که حدود 15سال پیش آغاز شده ولی تاکنون پیشرفت قابل توجهی نداشته است. اجرای پروژه قطار شهری در 6کلانشهر کشور که کرج هم یکی از آنهاست در مجلس ششم به تصویب رسید ولی طی سال‌های گذشته این پروژه به دلایلی متوقف شد. از 6خطی که قرار بود طی این سال‌ها در کرج راه‌اندازی شود، تنها 30درصد از نصف یکی از خطوط پیش رفته است.» او ادامه داد: «طی سال‌های گذشته بیش از 120نیروی تشکیلاتی در مجموعه قطار شهری حقوق می‌گرفتند ولی عملا کاری از پیش نبرده بودند. با روی کار آمدن شورای پنجم تلاش شد در ابتدا دعوا و اختلافات موجود بر سر این پروژه حل شود و بعد از 3ماه کلید این پروژه مجددا زده شد. با توجه به اینکه چندین سال از انعقاد قرارداد مترو گذشته بود، باید قیمت‌گذاری جدید صورت می‌گرفت که این فرایند هم حدود 6ماه طول کشید. شورای‌عالی فنی تصویب کرد که این پروژه با تزریق 3هزار و 200میلیارد تومان ظرف مدت 30‌ماه به بهره‌برداری برسد. بر این اساس باید سالی هزارمیلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده شود تا در زمانبندی تعیین‌شده قطار شهری کرج به بهره‌برداری برسد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید