• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 18 اسفند 1397
کد مطلب : 50199
+
-

کوتاه از سیاست

کوتاه از سیاست
کوتاه از سیاست


      با 1000 فرانک چند کیلو زعفران می‌خرید
سفارت سوئیس در تهران در واکنش به انتقاد مخاطبان ایرانی نسبت به توییت این سفارتخانه در معرفی اسکناس جدید 1000فرانکی و ارزشگذاری آن با برخی محصولات و خدمات ازجمله زعفران و پسته ایرانی، اعلام کرد که این توییت صرفا یک مقایسه بوده است. به گزارش ایسنا، سفارت سوئیس در تهران پیش‌تر در صفحه رسمی خود در توییتر اعلام کرده بود: «هفته آینده، بانک ملی سوئیس، از اسکناس جدید ۱۰۰۰ فرانکی، تقریباً معادل ۱۳ میلیون تومان یکی از ارزشمندترین اسکناس‌های بانکی در جهان رونمایی می‌کند. این سفارتخانه در ادامه نوشته بود: «با یک اسکناس ۱۰۰۰ فرانکی، شما می‌توانید ۳۳ کیلوگرم پسته، ۱۳۰۰۰ بلیت تک‌سفره داخل شهری و تقریباً ۲کیلو زعفران خریداری کنید.» اما این توییت با واکنش تند مخاطبان ایرانی در توییتر مواجه شد که این مقایسه و ارزشگذاری را در شرایطی که ارزش پول ایران به‌خاطر تحریم‌های آمریکا و همراهی دیگر کشورهای اروپایی پایین آمده است، توهین‌آمیز خواندند. در پی این واکنش‌ها سفارت سوئیس فوراً در توییتی دیگر نوشت: «پست مربوط به اسکناس جدید ۱۰۰۰ فرانکی موجب سوء‌تفاهم بسیار شده است. اگر همین مقایسه را در سوئیس انجام دهیم، با ۱۰۰۰ فرانک می‌توان ۱۵۰ کیلو شکلات سوئیسی یا ۶۰ کیلو پنیر سوئیسی خرید. درواقع منظور فقط ارزش محصولات بود.»

      تلاش کنیم دین به اسارت نرود
آیت‌الله جوادی‌آملی طی اظهاراتی در اشاره به گام دوم انقلاب گفت: ما در گام دوم و در گام‌های بعدی انقلاب، وظیفه داریم خطرهایی را که متوجه نظام و انقلاب است بررسی کنیم؛ مثل اینکه چگونه عدل علوی به ظلم اموی تبدیل می‌شود؟! به گزارش اسراء، وی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: داشتن رهبر خوب یک طرف قضیه است. رهبر ولو علی‌بن‌ابیطالب(ع) باشد، مادامی که مردم در صحنه نباشند شکست قطعی است؛ با همه وجود باید تلاش کنیم اولا دین به اسارت نرود و ثانیا مردم از دین جدا نشوند تا عدالت علوی محقق شود.

      انتقاد از دولت در خطبه‌های نماز جمعه تهران
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت: سوءمدیریت و خیانت باعث شده زندگی عده‌ای از مردم بسیار نابسامان باشد و نمی‌توانند گوشت بخورند و غذای خوب به فرزندانشان بدهند. به گزارش فارس. خطیب نمازجمعه تهران در انتقاد از توافق هسته‌ای بیان داشت: هسته‌ای ما را «برجام» محدود کرد. سانتریفیوژها محدود شد اما سفره‌ها توسعه پیدا نکرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید