• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 16 اسفند 1397
کد مطلب : 50178
+
-

تکریم پدیدآورندگان کتاب نکوداشت فرهنگ

یادداشت
تکریم پدیدآورندگان کتاب نکوداشت فرهنگ

نیکنام حسینی‌پور /مدیرعامل خانه کتاب

پدیدآورندگان کتاب، تلاشگران عرصه تفکر و فرهنگ جامعه هستند. حاصل تلاش آنهاست که موجب رشد و شکوفایی در عرصه‌های مختلف جامعه می‌شود.
معمولا رنج و تلاش آنها در این عرصه بازخورد مالی مناسب و متناسبی ندارد؛ از همین‌رو چه‌بسیار پژوهشگران و نویسندگانی که با قناعت به درآمد ناچیز فعالیت‌های فرهنگی اکتفا می‌کنند تا جامعه از ماحصل کار آنها بهره‌مند شود.
ازاین‌رو یکی از برنامه‌های خانه کتاب تجلیل از مفاخر و بزرگان حوزه نشر و اندیشه است. باتوجه به رویکرد وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در برداشتن موانع فرهنگی در استان‌ها و رونق فعالیت‌های فرهنگی در همه نقاط کشور تحت شعار ایران فقط تهران نیست، خانه کتاب
 سلسله برنامه‌هایی را با عنوان عصر کتاب در استان‌های مختلف برگزار می‌کند. 16 اسفندماه جاری دومین برنامه عصر کتاب در استان خراسان شمالی با معرفی 3نفر از مفاخر فرهنگی این استان برگزار می‌شود. برگزاری این برنامه در استان‌های مختلف موجب می‌شود، اهالی قلم در شهرستان‌ها از این طریق شناسایی و معرفی شوند. الگوپردازی در حوزه کتاب نیز از نتایج طبیعی چنین برنامه‌هایی است. همچنین نوزدهم این ماه برنامه بزرگداشتی برای مرحوم عطا طاهری بویراحمدی، نویسنده و تاریخ‌نگار استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد شد. طاهری بویراحمدی با کتاب‌های کوچ کوچ، درخت را نکشید و ممیرو (نامیرا) خدمات بزرگی به فرهنگ این استان و کشور عزیزمان کرده است.
به هر روی گرامیداشت و تکریم تمام فعالان و زحمتکشان حوزه کتاب از نویسنده و ناشر و ویراستار موجب توجه عمومی به کتاب و موضوع مطالعه می‌شود؛ امری که بی‌گمان در ارتقای فرهنگی جامعه تأثیر بسزایی دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید